foder till guldsömyngel
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Verkar som en önskeprodukt, men jag tror att det är för litet. Ge en varierad kost på fryst Bosmina, söndersmulat proteinrikt flingfoder, krossade proteinrika peletts (dvs. diskusfoder, inte troffefoder). Skalad Artemia är bra annars har jag hört.Med vänliga hälsningar
Ola -
tänkte bara få ett foder som rör på sig, så de kanske lättare triggas att "anfalla" det. hur stort är fryst bosmina?
hur funkar Moina?Kommentar
-
Moina är för stort. Bosmina är som Artemia. "Infusorier" är pytte, men visst du kan testa. Men att kläcka lite artemia i en glasskortong/artemiakläckare är ju hur simpelt som helst. Jag kör uppochnervänd PET flaska utan botten och matar slut varje kväll och sätter en ny. Fem minuters jobb per dag...Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Jag fick en kull av Guldsöms yngel och jag gav inte dem någon speciell mat.
De fick ta den maten som föräldrarna åt av.
Resultatet var över 300 st som jag håvat upp.//Magnus
720 l Central/Sydamerika ,375 l Victoria, 160 l sällskapKommentar
-
Det är som sagt långt ifrån nödvändigt att mata Aequidens med artemia, även om det är viktigare än för t ex centralamerikaner.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
det vore svårt att mata dem i ett 720 med massa andra ciklider i. jag tror inte att det skulle funka. kanske om man bara håller ett par i ett ensamt kar.Kommentar
-
Det var ett tag sedan jag odlade centraler faktiskt, men ynglen sätter i sig allt som är litet nog. Artemia är bra eftersom att de äter tills de blir små bollar, men näringsvärdet är det nog lite si och så med. Jag matat med söndersmulat av vad jag har som kompliment till Artemian: räkmix, laxyngelfoder, peletts... Golden fry är ett 1000kr/kg foder jag använt lite på senare tiden och det är bra känns det som men bör nog förvaras i frysen (all mat bör förvaras i frys eller kyl, jag kör storförpackning i frysen och häller över i mindre som sedan står i kylen). De härsknade hos en akvariepolare.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Det är fortfarande en gåta varför ingen affär (förutom en i Västerås, sägs det) säljer Babystar.
mvh DanielÅh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
citat:Bör flingor o annat torrfoder förvaras i kylen??????????Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
säg att jag har en kul på runt 100 yngel, vilken mängd artemia bör jag använda mig, samt hur viktigt är det med salt i vattnet.Kommentar
Kommentar