Utveckling av Ciklid.se - snabbfråga

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juanito
    Användare
    • May 2002
    • 180

citat:Ursprungligen skickat av salo

Tillägg, något som är mycket viktigare än minsta upplösning är att ni ser till att sidan är helt plattformsoberoende och inte flummar ut och gör en massa "smarta" layers och dhtml-lösningar som bara funkar på Internet Explorer i Windows, vilket tyvärr kan vara lockande för en del (har tyvärr själv varit med och gjort sidor som endast funkar i IE). Jag vill fortsätta att kunna besöka ciklid.se från min Mac utan några problem!

/J
    Instämmer fullständigt och allt fler Windows användare väljer alternativa "web browsers" pga alla säkerhets problem med ie. Gör sidan enkel följ directiven från http://www.w3.org/ för hemsidor. Om ni endast har Windows som utvecklings platform. Instalera Netscape, FireFox och andra web läsare som är deriverade från linux världen till windows se till att de fungerar. Då kommer de också att fungera i Mac. Understöd inte Microsofts monopol som så ofta blir utnytjat på ett olagligt sätt av MS genom att frångå standardena.
    juanito

Kommentar

• ZakatH
      Användare
      • April 2004
      • 313

Jag kör för tillfället 1024x768, men efter byte av skärm blir det 1280

Kommentar

• Marcus1979
        Användare
        • January 2003
        • 404

1024*768
        960L Malawi

Kommentar

• kapatekk
          Användare
          • January 2004
          • 39

1152 x 864
          Patrik Ek, Kiruna
          Min Zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=94715

Kommentar

• Ted
            Användare
            • November 2003
            • 157

1024x768
            /Ted
            750l salt http://www.saltvattensguiden.se/foru...t=24684&page=8

Kommentar

• deathdealer
              Användare
              • August 2004
              • 1639

1152x768 hemma
              1400x1200 jobbet
              och på BÅDA platserna MAC!!!!! *S*

Enda problemet jag upplevt när man är ute, är när folk kodar menysystem som är java-baserade med "fummelkod".....

Annars inga probs!!!

Deathdelaer

Ps. Grymmt förvånad att det är så många med så hög upplösnning...intressantare fråga vore väl uppkopplingshastighet????
              Sitter alla med ADSL eller??? Det är ju faktiskt det som styr hur bra du kan bygga sidan...INTE skärmupplösningen!
              "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
              "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Tobias
                Användare
                • June 2004
                • 95

1024x768 på bärbara
                1600x1200 på stationära

citat:Ursprungligen skickat av deathdealer

Sitter alla med ADSL eller??? Det är ju faktiskt det som styr hur bra du kan bygga sidan...INTE skärmupplösningen!
                Man bygger naturligtvis en sida med besökarna i tanke. Hur grafiken på sidan läggs upp beror ju på besökarnas upplösning. Vad grafiken sedan består av kan påverkas av vilken uppkoppling beökarna sitter på.

Ett forum borde väl kunna anpassas efter användarens skärmupplösning?
                På väg tillbaka in i hobbyn.

Kommentar

• Mattias Olsson
                  Användare
                  • September 2003
                  • 328

1024x768

Kommentar

Arbetssätt...