Btn moduler.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickard81
    Användare
    • January 2004
    • 91

    #46
    De blev inga moduler köpte en Btn Rocky istället, fick den till ett bra pris. ska montera den nu i veckan som kommer .

    Kommentar

    • WhiZpEr
      Användare
      • July 2004
      • 103

      #47
      hej!

      Jag undrar hur det blir om man har ett akwalux 720L med 60cm djup?

      Krävs det 80cm djup eller blir det väldigt bra med 60cm också ?

      Kommentar

      • deathdealer
        Användare
        • August 2004
        • 1639

        #48
        WhiZpEr - ska vara full ttillräckligt vad jag har läst...
        Jag valde 70cm djup för att ha kvar botten att bygga på *S*
        Kolla med killarna som har satt bakgrunder, min har inte kommit än....
        Det jag vet är att Rocky är den bakgrund som tar minst plats i karet , kontra Malawi och dom andra!

        Deathdealer
        "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
        "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

        Kommentar

        • WhiZpEr
          Användare
          • July 2004
          • 103

          #49
          okej, men jag tänkte endast på att bygga med moduler på bakrutan !

          Kommentar

          • deathdealer
            Användare
            • August 2004
            • 1639

            #50
            whizper - min dator är TOKKNAS!!!!
            Fick in svaret på fel sida?!?!??!
            hmmmmm....sorry!

            Deathdealer
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

            Kommentar

            • WhiZpEr
              Användare
              • July 2004
              • 103

              #51
              vad menar du såg ju ditt svar men jag ville inte veta om det går bra med 60 djup till bakgrunder utan om det gick bra för moduler.

              Kommentar

              • deathdealer
                Användare
                • August 2004
                • 1639

                #52
                WhiZpEr - min dator beter sig grymmt konstigt...det svar jag skrev på en annan tråd, såg jag i din, och när jag kom tillbax var den rätta där?!?!??

                Klart det går bra!!! Tänk inte fyrkantigt bara....*S* Såg en kille som hade gjort ett överhäng med en modul....läckert!!

                Men dom är ganska stora!!! (modulerna)

                Deathdealer
                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                Kommentar

                • Ricard
                  Användare
                  • August 2003
                  • 476

                  #53
                  citat:Ursprungligen skickat av Schull

                  Jannemannen! Tänk på att en H-modul som är förtyngd så den ligger på botten väger lika mycket som en sten ( skulle tro att en H-modul skulle väga en 50-60 kg minst) har jag fåt förklarat för mig iaf, och då kann man ju lika gärna hämta stenen från naturen själv pluss att man riskerar ju inte att grannen har modul-H i sit kar oxå..
                  MVH/Lasse
                  H-modulen väger ett par kilo.
                  Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

                  Kommentar

                  • WhiZpEr
                    Användare
                    • July 2004
                    • 103

                    #54
                    okej, så det blir inte för litet med ett akvarium med 60 djup då om man har moduler? för dom bygger väl rätt mycket vad jag har förstått.

                    Kommentar

                    • Niklas Olsson
                      Användare
                      • February 2003
                      • 1156

                      #55
                      Det finns ju en hel del olika "tjocklekar" på modulerna...
                      Visst kan jag ju tycka att ju djupare kar desto bättre men tycker absolut inte det är för dåligt med ett kar som är 60cm djupt...
                      Du kan ju ha mestadels "smala" moduler och sedan nå`n enstaka som sticker ut lite för att få liv i bygget...
                      //Niklas

                      www.nofoto.se
                      Nofoto på Facebook
                      ____________________________________

                      Kommentar

                      • Ricard
                        Användare
                        • August 2003
                        • 476

                        #56
                        citat:Ursprungligen skickat av WhiZpEr

                        okej, så det blir inte för litet med ett akvarium med 60 djup då om man har moduler? för dom bygger väl rätt mycket vad jag har förstått.
                        Den största modulen är H. Den bygger på sitt bredaste/djupaste ställe 25cm. Detta är som sagt på djupaste stället. Där den är som minst djup är den runt 5cm. Jag lägger upp en länk på hur jag gjorde. Där ser du både har en Modul-H och Modul-C (största filtermodluen)i mitt 720:e...



                        Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

                        Kommentar

                        • WhiZpEr
                          Användare
                          • July 2004
                          • 103

                          #57
                          citat:Ursprungligen skickat av Ricard

                          citat:Ursprungligen skickat av WhiZpEr

                          okej, så det blir inte för litet med ett akvarium med 60 djup då om man har moduler? för dom bygger väl rätt mycket vad jag har förstått.
                          Den största modulen är H. Den bygger på sitt bredaste/djupaste ställe 25cm. Detta är som sagt på djupaste stället. Där den är som minst djup är den runt 5cm. Jag lägger upp en länk på hur jag gjorde. Där ser du både har en Modul-H och Modul-C (största filtermodluen)i mitt 720:e...



                          Vad har du för djup ?
                          Rätt lite moduler du har men det blir nästan mer effektfullt då !

                          Kommentar

                          • Ricard
                            Användare
                            • August 2003
                            • 476

                            #58
                            citat:Vad har du för djup ?
                            Rätt lite moduler du har men det blir nästan mer effektfullt då !
                            Ja, nu blir det snart förvirrat med begreppen här, men jag har ett 60x60x200 om det är det du menar, ett standard 720:e.
                            Jag har lite moduler pga att jag är student. Har helt enkelt inte råd med fler. Tog den största och borrade 4 hål för sil och har ett kraftpaket i så det funkar som innerfilter. Har också plats med Jäger 300W. Den är 55cm...

                            Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

                            Kommentar

                            • Rickard81
                              Användare
                              • January 2004
                              • 91

                              #59
                              Nån som har nåt tips på hur man rengör en Btn vill få bort lite alger.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...