Pansarmalar och Ciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    #16
    citat:Jag har för mig att jag har sett en beige-brun pansarmal. Var det en så kallad hybrid?
    Nej, det är en blek brun (som ska ha en mörkbrun/svart fläck på sig) - AMATÖR!
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • daniel60
      Användare
      • March 2003
      • 527

      #17
      Kan jag ha skifferstenar med mina golden? Sen har jag en mal - är det någon som vet vilken sort?
      Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
      Mina fiskar & burkar

      Kommentar

      • roccster
        Användare
        • August 2004
        • 583

        #18
        Det känns som om denna tråden är rolig på min bekostnad...

        Nå jag kan ta det för idag är det fredag men akta er för att fortsätta detta på måndag
        MVH

        / Richard
        http://www.ornemark.com

        Kommentar

        • daniel60
          Användare
          • March 2003
          • 527

          #19
          Försöker inte vara rolig på någons beskostnad, utom kanske min egen. Ägnade flera månader åt att försöka ta reda på vilka malar jag hade, och kom sedan fram till: Ancistrus.
          :-D
          Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
          Mina fiskar & burkar

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

            #20
            citatet känns som om denna tråden är rolig på min bekostnad...
            Nej, jag försökte inte vara rolig på din bekostnad, jag ber om ursäkt om det uppfattades så. Jag försökte vara rolig på "vår" bekostnad. Är det inte rätt festligt att "vi" är så insnöade på våra favoriter att vi inte kan se något annat? (om man verkligen läser ditt första inlägg som [] läser bibeln så går det ju tolka det som att det finns Ciklider och ciklider och Ciklider med stort C är malawiciklider )

            Det var för övrigt mycket uppenbart att det är malawiciklider du hade i åtanke.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • roccster
              Användare
              • August 2004
              • 583

              #21
              Hehe...

              Jag är helt med Ola. Håller bara det goda fredagshumöret uppe

              Och när man läser en tråd som den här fattar man ju varför så många suckar och skakar på huvudet (läs min fru) när man säger att man diggar akvariefiskar.
              MVH

              / Richard
              http://www.ornemark.com

              Kommentar

              • Daniel Odell
                Användare
                • January 2003
                • 2437

                #22
                hähähä fredashumor på hög nivå

                men seriöst, synodontisar e ju skitballa å fyller samma "nisch" som pansarmalar, kör på sånna istället.
                fish r friend

                Kommentar

                • fredrikr
                  Användare
                  • October 2002
                  • 985

                  #23
                  Ursäkta om någon tog anstöt. Det var bara en parodi på ciklidnovis - den skulle vara så överdriven att ingen skulle känna sig träffad, och absolut inget försök att göra mig rolig på någon annans bekostnad.

                  Det var inget fel på roccsters fråga heller, och det var som sagt uppenbart att han menade Malawiciklider i detta fall, utan att för den skull vara ovetande om att det finns andra ciklider.

                  Personligen har jag varit lite sugen på att prova Synodontis petricola i ett Malawikar. Om man nu hoppas på att fiskarna inte vet att den inte finns naturligt i Malawisjön, hur är prognosen för att det ska fungera med ganska snälla Haplisar?
                  Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                  http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                  Kommentar

                  • roccster
                    Användare
                    • August 2004
                    • 583

                    #24
                    Taget från Zoopet: Den är en äggspridare som eventuellt också kan placera sina ägg bland äggen hos munruvande ciklider (även i substratruvarnas kullar) när dessa leker.

                    Snacka om risk för fula ankungen syndrom på de kullarna!!

                    Verkar ju vara en helfestlig mal

                    Kanske blir några sådana då istället.
                    MVH

                    / Richard
                    http://www.ornemark.com

                    Kommentar

                    • roccster
                      Användare
                      • August 2004
                      • 583

                      #25
                      Nej, era svettiga berg av ågren (citat om Tom Berengers prestation från recensionen av Sniper) nu går jag på helg!

                      Ha en trevlig sådan (om jag klarar av att hålla mig borta från forumet så länge).

                      / Peace!
                      MVH

                      / Richard
                      http://www.ornemark.com

                      Kommentar

                      • Tobias
                        Användare
                        • June 2004
                        • 95

                        #26
                        Intressant tråd det här.
                        Jag har ett ganska stort stim med Corydoras julii som går i pH 7,8-8,0. Det är så mitt vatten kommer ur kranen och jag har inte haft några problem alls. Den uppsättningen har jag haft sedan januari skulle jag tro. Kan väl tillägga att det antagligen är en hel del juliis som i verkligheten är trileneatus, fast de såldes som julii.
                        På väg tillbaka in i hobbyn.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...