Vet nån vars det finns blästersand att köpas i Umeå?
Blästersand i umeå?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Tyvär så finns det inte i Umeå. Det närmaste är i Sundsvall men det är ju lite väl långt.Mvh/FredrikKommentar
-
-
Har du testat att fråga i Umeå Akvarieförenings forum?
Kommentar
-
Om man tar sand från en sjö eller havet, är det inte risk för bakterier då? Annars så skulle det funka jätte bra och billigt blir det ju oxåMvh/FredrikKommentar
-
citat:Om man tar sand från en sjö eller havet, är det inte risk för bakterier då? Annars så skulle det funka jätte bra och billigt blir det ju oxåMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Om man köper blästersand (finns det alltså på Biltema i Göteborg?) ska man då skölja den? Jag tänker att sanden är så lätt och finkornig så att det bara blir en soppa som åker ut i avloppet om man duschar den. Är mina farhågor obefogade?
Det är ingen risk att köpa "fel" typ av sand, men nån otäck kemi i?
PHKommentar
-
-
-
Per! jag köpte biltemas finaste sand.. det gör jag inte om ,.. jag förstår inte hur alla andra får ihop det,.. nu har jag iofs en fisk som röjjer mycket... men där finns alltid sand i pumparna.. och det virvlar alltid runt sand...Non sum piscesKommentar
-
..det var det jag var lite orolig för. Vet du vad sanden kallades, så kanske det går att hitta lite grövre - men ändå finare än det grus jag kör med nu.Kommentar
-
Kommentar
-
per.. jag kör 0,1 - 0,7 och det är enligt mig för fint...
men som sagt , det är vad jag tycker.. och min fisk röjjer som sagt mycket...
Non sum piscesKommentar
Kommentar