Neolamprologus similis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pär J.
    Användare
    • April 2002
    • 219

    Neolamprologus similis

    Hej.

    Har länge funderat på att starta ett litet Tanganyika akvarium med snäcklekare då dessa fascinerar mig verkligen. Det akvarium som finns är ett 45liters vilket begränsar valet av arter.

    Som många andra har gjort undrar jag hur många fiskar jag ka pressa ned i detta akvarium som ska fyllas med finkornig sand samt tomma vinbärsskal.

    L ocellatus är en favorit sedan länge men dessa verkar vilja ha en större volym att hussera på än det jag har att erbjuda. Då kanske N multifasciatus skulle vara ett bättre alternativ men dessa sägs vara grävskopor av rang. En art som verkar likan multisen är N similis vilken jag inte hört så mycket om förutom att den inte ska vara lika aktiv grävare.

    Alltså är det någon som kan komma med lite tips och erfarenheter om N similis.

    /Pär Jansson

  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

    #2
    Det stämmaer att N. similis liknar N. multifasciatus mycket förutom att den inte gräver riktigt lika mycket. Den hålls bäst i en grupp på minst 6-8 individer. Ditt akvarium på 45-liter räcker bra till vilken som helst av dessa båda arter.

    Mvh Michael Persson
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    Arbetssätt...