hur odlar man palettciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PeterW

    hur odlar man palettciklid?

    Fråga 1:
    Ska hanen kunna simma in i grottan? Eller ska hålet vara så stort så endast honan kan åka in i den?

    2.
    Räcker en jätteliten grotta?
    Tänkte på en modifierad porsinsmugg!

    3.
    Jag har 2 blackmolley och en ancistrus i akvariet på 65 liter (förutom palettcikliderna). Är det ok?

    Mina ciklider verkar leka på en gång efter jag köpt dem idag!
    Men hanen vill in i grottan men det går inte , eftersom hålet e tillräckligt stort endast för honan!



  • Jonas.
    Användare
    • April 2002
    • 142

    #2
    Hej.

    Du får säkert fler och vettigare svar om du skriver din fråga i Amerikanska Ciklider...

    Mvh// Jonas.

    Kommentar

    • PeterW

      #3


      afrikansk?

      Kommentar

      • Jonas.
        Användare
        • April 2002
        • 142

        #4
        Hmm, ok sorry.

        Har för mig att jag sett frågor angående palettciklider i det amerikanska forumet, jag har också trott det var en amerikansk ciklid men då vet jag

        Mvh// Jonas.

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

          #5
          Hej !
          1 o 2,porslinsmugg är nog i minsta laget beror ju på finns ju stora muggar oxå, och hannen bör komma in för att befrukta äggen kan nog gå uatn men hannen brukar vara bra att ha för yngelvården=duktig förälder två varianter brukar jag använda kokosnöt 2/3 eller så med hål i toppen alt "dörringång" likaså upp&nervänd blomkruka ( i lera) med förstorat hål, just denna variant gillar de skarpt

          3. de går nog bra även om de kommer få en del stryk det är ju lite trångt och paletterna vill nog gärna ha hela utrymmet om de får yngel, ancistrusen kan tom stjäla rommen ynglerna för dem

          lycka till

          don´t drink water-fish`s ..... in it!
          Mvh
          Peter
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • PeterW

            #6
            har ancistrusen för akvarieglaset är dåligt o det blir alger skitlätt... hoppas den ska tugga bort detta.. =)

            ok jag ska bygga dem en ny grotta imorgon då lite större

            Kommentar

            Arbetssätt...