För dig själv eller din firre...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    För dig själv eller din firre...

    För dom med alternativa räkmixar...[)]

    Det har diskuterats en del om Astaxanthin och Betakaroten. Det har frågats vart man kan få tag i detta och det har getts en del tips angående företag som säljer det.

    Jag har dock funnit en butik på nätet som säljer hälsokost till riktigt bra priser om man vill köpa Astaxin (Astaxanthin), Betakaroten eller Spirulina för att tillsätta i sin räkmix.

    Det finns också en del fiberprodukter som eventuellt kan användas för att göra räkmixen mer fiberrik.

    Om du inte funderar på att ge räkmixen en extra kick så kanske du kan ge dig själv en liten stärkare (förutom den vanliga) och finna lite smått o gott.

    Jag delar själv en burk Astaxin med jämna mellanrum med mina fiskar...de delar dock inte mina stärkare med mig...de vill jag hålla för mig själv!

    Buy the domain name Boutiqen.com and launch your business with a premium domain and a high quality logo.
  • roccster
    Användare
    • August 2004
    • 583

    #2
    Ja nog blev man lite sugen på att testa ett piller eller två när man läser att Astaxin har 10ggr mer antioxidanter än morötter. Bra pris oxå.
    MVH

    / Richard
    http://www.ornemark.com

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

      #3
      Astaxin innehåller ju bara 3-4% astaxanthin, hur skall man då dosera i räkmixen?

      Tony Englund

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Du hittar nog inte många, om någon, starkare än så...

        Jag har använt ca 10-12st kapslar (som jag brutit isär och tagit ur pulvret på), vilket motsvara ca 5-6g, till en räkmix på ca3kg. Jag har märkt skillnad i färg på denna "lilla" dos.

        En kapsel/dag är nog för en människa...så...

        I den som nämnts tidigare där man kan köpa Astaxanthin för 25kr/5g innehåller 2,5% rent Astaxanthin. Övriga märken ligger där eller t o m en bra bit under.

        Jag kommer dock att utöka innehållat av Astaxanthin till 5g/kg räkmix. Jag brukar göra ca 3kg-4kg räkmix per gång så det innebär att jag kommer att tillsätta ca 20g...

        Kommentar

        • Mike_Noren
          Användare
          • February 2003
          • 2695

          #5
          Akvarielagret har inne astaxantin (troligen i form av Naturose) och karoten igen.

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #6
            Såg du det jag skrev om Naturose och vart i Sverige man kunde få tag i det?

            Kommentar

            Arbetssätt...