Tips om bra web-butik mottages!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

20000:- mot 7000:- är helt sjukt stor skillnad som låter helt absurd, större en nått annat jag sett, det vore skoj o se var du fick dom svenska priserna ifrån och dom andra så kallade nätpriserna och vilket typ av produkter det handlade om, stämmer det som du säger så kan jag klart förstå att man väljer att handla för 7000:- men som sagt detta e nog ett riktigt skräckexempel som du talar om.

Handen på hjärtat... hade jag kunnat pruta det svenska priset till 10000:- så hade jag kört på det, då har dom iaf fått en chans.
    Vad jag menar mer är att om man ska köpa tex en pump som i sverige kostar 1100 som du kan beställa för kanske 750 så tycker jag man bör köpa den i sverige, det e skillnad på 350 och 13000...
    http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• deathdealer
      Användare
      • August 2004
      • 1639

Håller med dig Deelay....
      Om prisskillanden inte är FÖR stor, köper jag uppriktigt hellre från Sverige, i den form nu det må vara. Jag köper hellst ifrån min "påorten med omnejd" handlare, men även ute i landet om denna inte har produkten ELLER framförallt kunskapen om produkten!

Exempel: var ute efter ett souroundsystem hem, och började gå runt till handlare i trakten. Besökte 4st, och en kunde tyvärr inte svara på vad tripodhögtalare var (kunskap), en tokljög om priser, en skyllde på att vissa delar tyvärr inte fanns uppkopplade...eller var det att han inte visste vad felet var.....och ytterligare en ställde frågan "Vad får det kosta!"...IDIOT...jag frågade efter ett system, inte priset, och sen börja visa mig saker för att han tror att det är det jag vill ha!.......

Vad vill jag med detta påvisa?!?!?!?!?!?

Jo - att OM jag kommer till en fackhandlare ÄR jag villig att betala för kunskap och service...om det kostar lite extra, istället för att bli anonym på nätet från utlandet!

Alla har det inte så bra som jag...dvs jag har världens kunskapsbank i ER

så åter - köp hemmifrån, och från dom som ger service...även om det kostar lite extra!

Systemet?!?!?!....hittade en nätshop i skåne....dok kunde sina grejer...och det var i Sverige!" *asg*

Fan va jag tjatar!

Deathdealer

Ps. FLER bra tips på nätbutiker!!!![8D]
      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Jag har alltid tyckt att Sverige är en håla som det inte är något att satsa på - under den tid som jag satt i NCS styrelse så kämpade jag hårt för att vi skulle ge ut Ciklidbladet på tyska istället för på svenska men fick tyvärr ge mig. Marknaden för Ciklidbaldet skulle ju kunna bli otroligt mycket större och vi skulle kunna sänka medlemsavgiften betydligt.
        Hoppas verkligen att ni tysklandsfanatiker ställer upp på nästa årsmöte så vi tillsammans kan driva denna fråga
        Guten abend Buntbarsche Freunde[]

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Om diskussionen var att inte ha Ciklidbladet i Sverige utan i Tyskland så kan jag förstå att det inte blev av...men om du menar att den även skulle ges ut i Tyskland så är jag förvånad att det inte gjorts...

P.s. Sverige är ingen håla...Sverige är ett underbart land på många sätt. Det märker man när man vistats utomlands en stund. Men givetvis finns det nackdelar med Sverige...t o m stora nackdelar.

Kommentar

• deathdealer
            Användare
            • August 2004
            • 1639

*asg*...väl talat Kjell!
            Poängen var iallafall (från min sida), när man läser, vilket kan misstolkas att diskussionen när det gäller priser verkar vara lite välväl ibland!
            Min fru skrattade åt mig, då jag förnöjt läser hur folk reagerar på olika infall!!

Min ståndpunkt ÄR att jag kommer att föröka handla i Sverige (för den saken skull inte svenskt), för att stödja svenska företag OCH ciklidföreningar *blink*!

Att vara trångsynt och inte se möjligheterna med att få bra lösningar från utlandet var inte min intention, utan att väcka lite tanke...INNAN man klagar över prisskillnader på 10, 50...eller t.o.m 200:- , givetvis i förhållande till det ursprungliga priset!

Nå - var finns dom bästa TYSKA web-shopparna! *s*

Deathdealer
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• deathdealer
              Användare
              • August 2004
              • 1639

Bra Tricella!

Vore väl fantastiskt om Ciklidbladet fanns i tyskland....vilka möjligheter!
              Jepp - Sverige är landet...MEN det finns mycket som inte är nåt bra här!!!!
              *ska gudarna veta*

Deathdealer

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

citat:Om diskussionen var att inte ha Ciklidbladet i Sverige utan i Tyskland så kan jag förstå att det inte blev av...men om du menar att den även skulle ges ut i Tyskland så är jag förvånad att det inte gjorts.
                Svenska är ett alldeles för litet språkområde - om vi skippade svenskan och bara körde på tyska så skulle vi säkert kunna tredubbla upplagan (det bor 10 ggr så många i Tyskland så marknaden blir enormt mycket större) vilket skulle innebära att medlemsavgiften skulle kunna halveras - inte illa va[:p]

Kommentar

• deathdealer
                  Användare
                  • August 2004
                  • 1639

Men Kjell - medlemsavgiften ÄR inte hög...för den kvalité man får *skrattar*
                  Bättre vore väl om man kunde ta lika MYCKET för tidningen, och tredubbla upplagan?????.........

Fasen....då kanske man t.o.m skulle kunna börja ta marknadsmässiga priser för annonserna...normal helsida i facktidning till så specifik målgrupp....25-40.000:-........de du!

Deathdealer

Kommentar

• imported_n/a
                    Användare
                    • October 2002
                    • 405

Handla i Sverige ???????
                    Grossister som Gibbon rekommenderar utpris för handlare som är mer än dubbelt så höga som priserna i tyskland.
                    Gynna svenska handlare ??????
                    I princip allt man är intresserad av måste beställas (leveranstiden blir lika lång som att beställa från Tyskland).
                    Svensk zoohandel är värdelös, försökte hitta en affär som hade en Tunze skummare hemma (3130/2) resultatet negativt i alla butiker som jag besökte i sommar, (behöver jag tillägga att jag beställde från Tyskland till samma pris som Gibbon tar av zoohandeln (utan moms).

Kommentar

• deathdealer
                      Användare
                      • August 2004
                      • 1639

problemet är att svenskar finner sig i det!!!!
                      Inte att grossiten eller vem det är sätter ett högt pris.....!!!!
                      Det var ju det jag startade med...JAG BETALAR för SERVICE och KUNSKAP - om en handlare (som jag skrev tidigare) tycker det är JOBBIGT att ta hem, ge service och relevanta priser....ja...med den konkur. som dom får från utlandet...är dom inte kvar länge till.....och det vore förbaskat tråkigt om man inte kunde få sin stund och kila iväg till butiken och kolla lite!!!...och drömma *S*

eller hur???

Deathdealer

Kommentar

• imported_n/a
                        Användare
                        • October 2002
                        • 405

citat:Ursprungligen skickat av deathdealer

problemet är att svenskar finner sig i det!!!!
                        Inte att grossiten eller vem det är sätter ett högt pris.....!!!!
                        Det var ju det jag startade med...JAG BETALAR för SERVICE och KUNSKAP - om en handlare (som jag skrev tidigare) tycker det är JOBBIGT att ta hem, ge service och relevanta priser....ja...med den konkur. som dom får från utlandet...är dom inte kvar länge till.....och det vore förbaskat tråkigt om man inte kunde få sin stund och kila iväg till butiken och kolla lite!!!...och drömma *S*

eller hur???

Deathdealer
                        Jo visst, jag håller med men...... jag tror det är för sent att "rädda" svensk zoohandel såvida det inte gäller Polska innerfilter och Platy[xx(]

Kommentar

• oveb
                          Användare
                          • July 2004
                          • 125

Jag är helt övertygad om att de svenska butikerna i slutändan endast kommer att sälja mjukvara (fisk,växter)

Nästan all hårdvara kommer att handlas över nätet !

Detta har vissa tokstora Stockholmsbutiker insett och har en hel källare proppat med hur mycket schyssta firrar som helst och bara lite ströförsäljning av HW över en disk

Dock , dyker det upp ett nytt hjortgatans.se så ryker väl hälften av växtförsäljning dit !

Det som förbryllar mig lite är att konkurrensen på kar faktiskt fungerar hyggligt...

Min blog

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

citat:Jo visst, jag håller med men...... jag tror det är för sent att "rädda" svensk zoohandel såvida det inte gäller Polska innerfilter och Platy
                            Det land där zoofackhandeln har gott särklassigt mest bakåt de senaste åren är Tyskland medan fackhandeln faktiskt tvärtom har ökat sin försäljning i Sverige de senaste åren.

citat:Grossister som Gibbon rekommenderar utpris för handlare som är mer än dubbelt så höga som priserna i tyskland.
                            Gibbon (inte heller någon annan grossist) har några rekommenderade utpriser så det är ren bluff det du påstår.

Kommentar

• deathdealer
                              Användare
                              • August 2004
                              • 1639

hmmmm....*s*
                              Intressanta åsikter!
                              Men zoohandeln är väl inte död, det är väl isåfall så att man bör sprida budskapet för att få fler intresserade! Kunskap - Intresse!!!
                              Alla mina bekanta som varit här och kollat, har börjat visa intresse....
                              Myter (20 gammla om 40L kar som vilade sig på fönsterbrädan....) lever kvar, men om man berättar om dessa fantastiska små liv (mina är små *S*) och hur dom lever osv så kommer intresset sakta krypande!!!

Neppp - zoohandeln är INTE död.....det är tokbert och company i regeringen som tappat taget......vilket gör att allt blir så förbaskat dyrt!

Deathdealer.....jösses vad djupt det blev!

Kommentar

• oveb
                                Användare
                                • July 2004
                                • 125

Kjell:

De har kanske inte rekommenderade utpriser där har du rätt, men de har ALLA möjligheter i världen att STYRA slutpriset.

Skillnaden däremellan är ett halvt hår !!

Jag stod och hörde en telefondiskussion (och fick den sedan återberättad av expediten) emellan en butik i Bromma och Gibbon.

För att de skulle kunna sälja ett Juwelkar till samma pris som en butik i Uppsala sålde samma kar för så var de tvungna att handla minst 3 pallar av just det karet !!

Självklart tycker en del , köper butiken mycket så får de stor rabatt !!??

Stämmer inte det heller , butiken i Bromma är enorm (och bör handla rejäla mängder av Gibbon-pryttlar) och i två plan medans butiken i Uppsala ryms i en ganska liten (men lång källare.

Så frågan lyder då ... Vem bestämmer då priset till kund ???
                                Min blog

Kommentar

Arbetssätt...