-----------saxat från gibbon.se----------------
Information / Bli kund
För att bli kund hos Gibbon AB måste du uppfylla följande kriterier.
Registrerat företag
Zooligisk inriktning med (tex. zoo, häst, hund)
Vedertagna butiksöppettider
Butikslokal
-------------------slutsaxat--------------------
Jag hävdar fortfarande med bestämdhet att om man inte har lagerkostnader, inga lönekostnader, inga affärsytrymmeshyror
så kan man hålla otroligt låga priser, men det jag menar är
fortfarande, eftersom du inte verkar förstått vad jag menat, att
om jag om 10 år (eller kanske mindre??) ville gå in i en välsorterad
butik och titta på massa fina fiskar så tror iallafall inte jag att det är många som kommer ha den turen att ha en "riktigt affär" i sin stad.
Jag har aldrig påstått att det är kundens fel heller så jag vet inte riktigt vart du fick den informationen, resultatet blir bara att om en affär inte har kunder så kommer de slå igen, enkel matematik.
Det som jag vänder mig mot är att företag såsom pwss och akvakompis SÅKLART kan hålla väldigt mycket lägre priser pga att de inte har de omkostnaderna som jag nämnde ovan, dvs det är Gibbons och resten av återförsäljarnas fel som säljer direkt till företag som ej har lokal. Såklart gynner det mig som köpare i det korta loppet, men vad händer på lång sikt?
/Joakim
p.s som sagt, jag hycklar ju iofs då även jag letar bra priser, men frågeställningen och rädslan om vad som händer i framtiden är nog befogad.
Information / Bli kund
För att bli kund hos Gibbon AB måste du uppfylla följande kriterier.
Registrerat företag
Zooligisk inriktning med (tex. zoo, häst, hund)
Vedertagna butiksöppettider
Butikslokal
-------------------slutsaxat--------------------
Jag hävdar fortfarande med bestämdhet att om man inte har lagerkostnader, inga lönekostnader, inga affärsytrymmeshyror
så kan man hålla otroligt låga priser, men det jag menar är
fortfarande, eftersom du inte verkar förstått vad jag menat, att
om jag om 10 år (eller kanske mindre??) ville gå in i en välsorterad
butik och titta på massa fina fiskar så tror iallafall inte jag att det är många som kommer ha den turen att ha en "riktigt affär" i sin stad.
Jag har aldrig påstått att det är kundens fel heller så jag vet inte riktigt vart du fick den informationen, resultatet blir bara att om en affär inte har kunder så kommer de slå igen, enkel matematik.
Det som jag vänder mig mot är att företag såsom pwss och akvakompis SÅKLART kan hålla väldigt mycket lägre priser pga att de inte har de omkostnaderna som jag nämnde ovan, dvs det är Gibbons och resten av återförsäljarnas fel som säljer direkt till företag som ej har lokal. Såklart gynner det mig som köpare i det korta loppet, men vad händer på lång sikt?
/Joakim
p.s som sagt, jag hycklar ju iofs då även jag letar bra priser, men frågeställningen och rädslan om vad som händer i framtiden är nog befogad.
Kommentar