If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag antar att du menar Haplochromis sp. 44 aka H. sp. "thick skin". Honorna är grå och hanarna färggranna. Ser du gult blått och rött i dem så är de hanar.
En riktigt dominant hona kan få ränder och kan ha lite rött i stjärten men knappast bli den gulblårödsvarta färgorgien en hane är. OCH menar du den här fisken?: http://perso.club-internet.fr/burnel...ThickSkin.html Den heter H. sp. 44 eller ännu hellre H. sp. "thick skin". Den säljs ofta som H. obliquidens vilket är helt fel.
The appeal of African cichlids is undoubtedly their incredible diversity. They can be found all over the great continent, but the majority come from one of three lakes. The exact number of species in each of the great African lakes is uncertain, but there are around 250 identified cichlid species in Lake Tanganyika, at least...
Surfar runt lite och ser att firren kallas det mesta på olika kombinationer av och stavningar av sp. 44, ch44 och "thick skin". Jag vet att Ole Seehausen kallar den för endast "thick skin" vilket gör att vi nog också bör göra det.
citat:Man blir sugen på att skaffa ett kar viktoriaciklider, riktigt snygga!
Det är ungefär i den storleken, men det är nog inte speciellt svårt att hitta en hane. Ang firren jag skrev att ni skulle titta efter så fanns det visst knappt några bilder på nätet, med det finns OB honor och hanar WB honor och hanar + vanliga honor och hanar, vilka beror på art/pop.
Kommentar