JÖNKÖPING: Rubricatochromis exsul, ciklider, ca, 10 yngel/unga individer behöver nytt hemJag blev lurad att tro att Rubricatochromis exsul var "en ny art i handeln, lugn, fredlig och kompatibel med fiskar i ett sällskapsakvarium", ifrågasatte men köpte det dumt nog tills slut, och tog hem ett par. Hej och hå. Kaos är bara förnamnet... Nu, efter mycket om och men, sitter jag med det sista tiotalet yngel av nämnda par, storlek från ca 3 till 5 cm, och dessa söta små har redan rivit av halva stjärten och kapat ryggfenan på minst en av mina kära Corydoras. Jag har avyttrat allt jag har kunnat till zoobutiken som felinformerade mig, men dessa sista (som var för små när jag lämpade av övriga 100-talet yngel + avelsparet) verkar jag inte kunna bli av med.
Jag trodde att jag skulle kunna hålla ett par-tre honor i ett 375-l kar, tillsammans med 11 corysar och ett större stim tigerbarber, men icke sa Nicke...
Finns det någon där ute som har ett par större kar lämpade för dessa fiskvärldens stridsvagnar?? Jag önskar även sälja de Corydoras venezuelanus som befinner sig i samma akvarium, då inte heller Tigerbarb är trevligt sällskap för corysar, trots grottor och gömställen.
Jag trodde att jag skulle kunna hålla ett par-tre honor i ett 375-l kar, tillsammans med 11 corysar och ett större stim tigerbarber, men icke sa Nicke...
Finns det någon där ute som har ett par större kar lämpade för dessa fiskvärldens stridsvagnar?? Jag önskar även sälja de Corydoras venezuelanus som befinner sig i samma akvarium, då inte heller Tigerbarb är trevligt sällskap för corysar, trots grottor och gömställen.