Hej,
Jag har nyligen satt upp ett 450L Juwel (150 cm) med lite stenar och snäckskal:
Det enda jag lyckats få tag på hitills är 2st Neo. Leleupi och 2st Syn. Petricola. Efter bara några dagar så var Leleupi igång så nu finns det även ett tiotal yngel där i.
Jag har lite svårt att bestämma hur jag ska gå vidare med resterande arter och skulle vilja bolla lite, de två alternativen jag tänker mig är:
Ursprungside:
Rov/Kaos-ide
Som vanligt med bara ett kar så vill man för mycket och risken för fisksoppa är överhängande!
Jag har nyligen satt upp ett 450L Juwel (150 cm) med lite stenar och snäckskal:
Det enda jag lyckats få tag på hitills är 2st Neo. Leleupi och 2st Syn. Petricola. Efter bara några dagar så var Leleupi igång så nu finns det även ett tiotal yngel där i.
Jag har lite svårt att bestämma hur jag ska gå vidare med resterande arter och skulle vilja bolla lite, de två alternativen jag tänker mig är:
Ursprungside:
- En eller två grupper Alt. Calvus/Compressiceps. De jag kan få tag på i nuläget är bara 3-4 cm stora men jag tänker att dem kan agera lite som snäcklekare och sedan så småningom flytta till stenarna om dem vill. Har även några större skal som funkar till fullvuxna fiskar.
- ~10-15st Cyp Leptosoma. Har alltid velat testa dessa men aldrig haft tillräckligt stor tank.
- eventuellt nån fler art kanske någon julle eller hästnos
Rov/Kaos-ide
- en grupp Lep. Attenuatus/Kendalli. Kendalli är en gammal bucket-list fisk. Frågan är om jag har utrymmet? Attenuatus verkar ju vara lite mindre så skulle kanske passa bättre?
- en grupp prinsessor. Hoppas på att dessa tar över och även går lite högre upp i karet.
- en grupp Alt. Calvus/Compressiceps
- eventuellt någon tuffare snäcklekare tex Lep. Boulengerii
Som vanligt med bara ett kar så vill man för mycket och risken för fisksoppa är överhängande!
Kommentar