Nu är det här och plötsligt älskar jag IKEAs monteringsanvisningar, tror vi monterade ihop möbeln fel 3 gånger och fick ta isär den och börja om. Nu är drn dock klar och idag börjar vi skölja sand som ska vara till malawiciklider. Har även köpt ett gäng lavasten så vi kan bygga grottor till dem.
Köpa akvarium
Kollaps
X
-
-
Kul att du la in bild. Fota gärna hela vägen så följer vi. Ser bra ut så här långt!Kommentar
-
Sanden var en utmaning, den dammade fruktansvärt, även om jag blev förvarnade om det så var det värre än jag trodde. Till slut kom jag på att använda min största degbunke och skölja i duschen = Nu har vi sandstrand i vår dusch.1 FotoKommentar
-
👍 1Kommentar
-
Bra att ni är noga. Man måste passa in sitt akvarium.Kommentar
-
Nä, Julidochromis "tillhör" inte prinsessorna (även om de är besläktade). Jag har inte hört om korsningar mellan en julle och en prinsessa, så det är nog mycket osannolikt. Men omöjligt är det kanske inte. Men problemet med att kombinera dem är att båda vill ha grottorna, och då blir det inte så kul för den svagare arten.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Nu är det väldigt fint, men trots att vi tyckte det var rakt är det inte exakt rakt när vi fyllt på vatten. Det lutar dock inte framåt eller bakåt utan bara på längden lite grann. Enligt säljaren ska detta inte spela någon roll. Vi har haft i Evolution start och Happy lite i förrgår. Tänkte ta dit de första fiskarna nästa vecka.
Kommentar
-
Nu är det väldigt fint, men trots att vi tyckte det var rakt är det inte exakt rakt när vi fyllt på vatten. Det lutar dock inte framåt eller bakåt utan bara på längden lite grann. Enligt säljaren ska detta inte spela någon roll. Vi har haft i Evolution start och Happy lite i förrgår. Tänkte ta dit de första fiskarna nästa vecka.
Kommentar
-
Ser bra ut. Roligt att se hur det kommer funka med att se fiskarna från båda hållen.👍 1Kommentar
-
👍 1
Kommentar
-
Jag hoppas de inte känner sig otrygga pga detta. Enligt länstyrelsen ska de ju ha en vägg täckt, men det står inte vilken, det kan vara en kortsida likaväl som en långsida. Vi kollar när de kommer hur de beter sig. Vi har ju ett väldigt lugnt hem och hitills har katterna inte visat akvariet något intresse. Det är gamla och ganska trötta katter, sover, äter o går på lådan mest.Kommentar
-
-
Nu har mina Pearlmutt fått yngel, de är bland lavastenarna, hoppas de hittar mat för mina vuxna är typ utsvultna oavsett hur mycket mat de får.Kommentar
-
Jag trodde inte det fungerade med tetror eller andra stimfiskar tillsammans med Malawi. Ulf från Horndal tipsade mig att Kongotetror fungerar bra med Malawi. Jag minns inte hur stort stim jag köpte, ca 20 stycken. Dock var de vuxna firrar. Akvariet 540 l.Kommentar
Kommentar