If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
citatngen som vet nån som säljer Naturose? Det är ett rent algmjöl avsett för akvakultur, med 1.5% astaxanthin. Akvarielagret sålde Naturose-påsar förr, men jag tror jag köpte deras sista...
Enligt Cyanotech (tillverkaren) så säljer detta företag Naturose Astaxanthin i Sverige. De rådde mig att ta kontakt med dom efter att jag mailat Cyanotech.
Idag fick jag svar angående "Naturose" som Linkan AB är återförsäljare för här i Norden. De hade endast 25kg säckar!?!?!. Anledningen till att de endast säljer i dessa volymer var att de säljer till foderindustrin.
Den kontakt jag pratat med skulle höra sig för om det gick att sälja i mindre förpackningar där priset då skulle hamna på drygt 900kr/kg exkl frakt och moms.
Linkan AB har en produkt som de är återförsäljare på och den produkten heter Naturose. Lite tidigare i detta ämne har dessa tre olika produkter tagits upp:
Astaxin (säljs i Sverige på hälsokostbutiker)
Novasta (säljs av AstaReal (producent) i Sverige)
Naturose (säljs av Linkan AB i Sverige. Cyanotech, Hawaii tillverkar)
Mängd "ren" astaxanthin i algmjölet:
Astaxin=min 1,4% (120mg mostvarande 4mg ren Astaxanthin av 400mg algmjöl)
Novasta= min 2,5% (25mg Astaxanthin/g algmjöl)
Naturose= min 1,5% (Se varudeklaration här)
Jag vet inte exakt hur lång hållbarhet Linkans importprodukt "Naturose" har, men den torde hålla sig inom ramen för vad t ex "Novasta" från AstaReal har.
Hållbarheten där är ca 6mån i kylskåpsförvaring och öppnad påse bör användas inom en månad.
Kommentar