If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Xtra Cybertisdag på en lördag: Live report direct from Chilumba, Malawi, Mark Thomas
Ska jag vara ärlig så vet jag inte om det är bra eller dåligt för att vara Malawi
Allting är välkommet Men antar att bara 3g kan betyda lite störningar och nedsatt kvalitet p.g.a. bandbredden?
Kvalitén var helt OK. Helt otroligt att vi kan få livestream från östafrika oavsett 240 720 1080 p . Roligt och höra Mark berätta om halvön och framtida planer.
.....en sak jag fastna på resten av kvällen var "underwater drone" . Jag har inte fatta att dom har blivit åtkomliga för vanliga människor så som vanliga drönare har blivit....
Hedervärt projekt de tänker sig också...Ett akvariecenter där de kan lära människor om ciklider så att de förhoppningsvis värderas mer än som mat... Det var också en intressant bit han tog upp, att matbristen är så stor att den inte kan förbises och självklart går överlevnad före allt annat... Därför bra att de på akvariet också tänker odla fisk, inte enbart för att rädda hotade arter utan även för mat så att det kan bli ett alternativ till att fiska i de känsliga bestånden...
Kommentar