Ytterfiter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fesken

    Ytterfiter?

    Jag har just köpt mig ett 310l akvarium som så småningom kommer att innehålla malawisar. Jag har förstått att mitt Fluval 4 plus innerfilter inte kommer att räcka till i längden pga dess minimala filtervolym. Jag antar att jag måste komplettera med någon form av ytterfilter för att filtreringen skall fungera bra när det blir mer fisk.
    Fråga: Vilket ytterfilter skall jag välja och vart kan man köpa ett sådant för ett bra pris?

    Tacksam för svar. /Anders
  • Ralph
    Användare
    • May 2002
    • 736

    #2
    Du lär få åtskilliga svar på detta... Jag skulle rekommendera ett Eheim 2226 för ett sådant har jag själv. Det är tyst och verkar hålla hur länge som helst, har tillräckligt stor filtervolym för ditt akvarium och lagomt blås också.

    Jag köpte mitt på www.akvarielagunen.se .

    Kommentar

    • Mattias Olsson
      Användare
      • September 2003
      • 328

      #3
      Jag skulle rekommendera ett Eheim 2217! Är jättenöjd men mitt och den har jag till ett kar på 300liter, ungefär som ditt med andra ord.

      Kostar 1640kr på www.pwss.nu med dubbelkranar. Endast pumpen kostar 1250kr.

      Kommentar

      • roccster
        Användare
        • August 2004
        • 583

        #4
        Nu är jag bara novis så lyssna inte för mycket på mig men min erfarenhet (när jag varit runt och tittat hos andra som har Ciklider) är att ett innerfilter med stor filtermassa är det bästa då det kräver ytterst lite vård. Klart det sväljer lite av karet men jag tänker sätta in ett pumphuvud i en filterkammare i mitt nya kar. Kommer ta ca 20 x 15 cm av ett hörn som jag kommer gömma med någon snygg sten eller så.
        MVH

        / Richard
        http://www.ornemark.com

        Kommentar

        Arbetssätt...