Har köpt ett begagnat 1200Liters akvarium där jag inte var nöjd med belysningen som kom med. Ville byta till Ledbelysning men med bredden 2,5meter så blev det ganska kostsamt att köpa något färdigt. Började att googla på alternativ. Hittade då ledlister på 97cm med dimmer till ett bra pris. Funderade på jag skulle kunna använda att fästa dessa i som var snyggt och enkelt. Kom då på att det borde funka med en upp&nervänd hängränna.
Så jag beställde 2x2belysningslister och drog å köpte en hängränna på 2meter.
Idag kom listerna hem och jag har börjat montera. Efter ett par försök att få listerna att fastna med superlim så fick det bli rejäla klickar akvariesilicon. Nu sitter dom på plats, imorgon när det torkat kan jag fortsätta med dragning av kablar och färdigställande. Satte fast de medföljande dimrarna på utsidan. En dimmer klarade bara två lister, därav dubbla.
har borrat hål för att kunna dra ut kablarna.
Så jag beställde 2x2belysningslister och drog å köpte en hängränna på 2meter.
Idag kom listerna hem och jag har börjat montera. Efter ett par försök att få listerna att fastna med superlim så fick det bli rejäla klickar akvariesilicon. Nu sitter dom på plats, imorgon när det torkat kan jag fortsätta med dragning av kablar och färdigställande. Satte fast de medföljande dimrarna på utsidan. En dimmer klarade bara två lister, därav dubbla.
har borrat hål för att kunna dra ut kablarna.
Kommentar