citat:Jep, och det beror på att det är Carl Zeiss (som även tillverkar bla. kikarsikten, microskop och medicinsk optik) som tillverkar objektiv till alla Leica- och Hasselbladkameror, det är därför de är skarpa. De är världens ledande tillverkare av högkvalitativ och skarp optik.
Hjälp mig att välja Digital kamera...
Kollaps
X
-
-
Ah, sorry, jag tänkte på Contax. Leica har ju Leitzoptik, vilken ju är rätt bra den medKommentar
-
-
Är det någon som vet hur pass bra en slavblixt hänger med när man har en snabb slutartid, låt säga 1/1000?
Om nu slavblixten hänger med så är C-765 ett givet val i den prisklassen. Den har en ganska stor lins som släpper in bra med ljus, har ypperlig detaljrikedom samt färgåtervinning.Men som dåliga sidor, ganska långsam(focuseringstid + Slutartid, som de flesta ultra zoom kamerorna)dock. Den har även en iriterande tendens att låsa skärmbilden en liten stund vid autofokusering. Kan va jobbigt när man ska fokusera fiskar i rörelse(om man nu behöver göra det)Det går att lära.
Men som sagt så slår den både Z2/Z3 och Canon A80 i bildkvalite.(Tycker jag)
Kommentar
-
Det blev en Konica Minolta Z3...jag köpte den idag och har hållit på att ta massor med foton både på akvariefiskarna och min nyfödde son.
Hur roligt som helst att fota, men hua vad många funktioner det är att lära in!!
Kommentar
Kommentar