Hur viktigt?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

Hur viktigt?

Hur viktigt är det att akvariet ska stå EXAKT rakt? Alltså att det lutar kanske någon grad? Inte för att jag ska göra det, men man kan ju inte få det 100%rakt. Även om man har vattenpass. Kan säga att jag har en 1.5 cm frigolitskiva mellan aluminiumställningen och akvariet.
    Mvh Alex
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Att det står fel åt ett håll, alltså lutar, är inte så farligt. Det värsta är om det lutar mellan två diagonala hörn, om du förstår... Alltså om du fyller det och det skulle vara ett hörn som "hänger i luften".

Sedan beror det ju på hur stort karet är. Ett 100-liters kan stå väldigt snett innan det uppstår sådanna spänningar så att det skulle spricka...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

citat:Att det står fel åt ett håll, alltså lutar, är inte så farligt. Det värsta är om det lutar mellan två diagonala hörn, om du förstår... Alltså om du fyller det och det skulle vara ett hörn som "hänger i luften".
      Jo, det förstår jag. Men som att det luter typ 1 cm från ena långsidan till den andra?
      Mvh Alex

Kommentar

• Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • September 2002
        • 1913

Spelar ingen större roll...Givetvis ska man försöka få det så rakt som möjligt...Tror jag hade ca 2-3cm så på ett av mina kar och det hände inget under ett par år..

Kommentar

• Alexander Ylipää
          Användare
          • October 2003
          • 3615

citat:Tror jag hade ca 2-3cm så på ett av mina kar och det hände inget under ett par år..
          PAr år? Sen efter det då?
          Mvh Alex

Kommentar

• Henrik Dehlin
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 1913

Tömmde jag karet och sålde det.

Kommentar

Arbetssätt...