Har precis startat ett nytt bygge som skall bli hem för en liten grupp O. nasuta. Kommer att bli 1m högt. Tanken är att fiskarna skall kunna bygga sina kratrar uppe på någon klippa en bit från botten. Bifogar några bilder på botten och ena sidan. Jag har valt att ha 45x70 reglar på utsidan om 12mm plywood.
Nytt Plywoodkar ca 1500L
Kollaps
X
-
-
-
kul med ett till byggeKommentar
-
Kul med ett projekt till i ungefär samma storlek som mitt. Hoppas vi kan låna de bästa idéerna av varandra!
Vad blir det för längd och djup då? Och hur stor kommer rutan vara?
Återstå att se vem som kommer i mål först. Min gissning är att du kommer köra förbi mig...Kommentar
-
Gjort en gavel till. Inget finsnickeri direkt men borde fungera.
Karet blir lite osymmetriskt, 120cm brett i ena änden och 80cm i den andra. Längden blir 175cm. Alla mått är yttermått. Rutan kommer att bli ca 160X95.
Fick hem epoxi och glasfiber i dag. Kommer försöka att montera ihop karet på plats. Just nu står där ett 530L Alu-kar i vägen som jag skall försöka skänka bort om det är någon som vill ha det. La ut en notis på FB men dåligt med intresse.
Har inte bestämt mig för hur jag skall lösa filtreringen. Vill helst bara ha interna filter så att jag slipper dra en massa rör utvändigt.
Per SKommentar
-
Hej Per, jag kan vara intresserad av 530L akvariet, är det helt och utan allt för mycket repor? Finns det ställning till det också? Mvh DickKommentar
-
Om inredningen rivs ut och nya invändiga silicon fogar görs så bör det åtminstone vara OK som ett odlingskar. Bifogar en bild som jag la ut på FB.Per SKommentar
-
-
-
Riktigt snygga Nasuta du har där.
Ser fram emot att följa bygget.Kommentar
-
Är inne på samma spår som dig när det gäller filtrering. Håller mig gärna innanför akvariets väggar så långt det går för att minimera risker och slippa rördragning. Min plan i dagsläget är två rejäla filtermoduler (diy), alternativt filterhörna och möjligen komplettera med droppfilter längre fram. Så fort du kommer längre i planeringen få du gärna posta skisser på ideér om du vill
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar