1700 liter plywood kar med djup...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Misman
    Användare
    • August 2022
    • 10

    Ser helt fantastiskt ut, något att drömma om och att bli inspirerad av :-)

    Kommentar

    • Nils
      Användare
      • February 2016
      • 105

      Ny scape och nya fiskar (sedan ett år tillbaka).

      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

      Kommentar

      • Pigneguy89
        Användare
        • October 2024
        • 1

        Ursprungligen postat av Per_S
        Kul att bygga eget kar. Jag skulle satsa på att regla på utsidan för att få så bra hållfasthet som möjligt. Gör burken så djup som möjligt då har du möjlighet att a "klippor i bakkanten men även öppna ytor fram vid rutan. Om du kommer åt burken från baksidan så skulle jag placera filtret där så att front-rutan blir så lång som möjligt. Beroende på vilken typ av Tanganyika du skall ha så skulle jag även försöka ha ett högre kar. Blir lite dyrare med tjockare rutan men intrycket blir ett helt annat. Har själv planer på att bygga ett till stort kar, typ 1,2m högt för en del Opthalmotilapia som jag har. I det stora karet som jag har nu är det mestadels Petrochromis och Tropheusar. Nackdelen med höga kar är att det inte är så lätt att fånga fisk i fall det behövs.
        Det låter som en riktigt spännande plan! Att reglera på utsidan är smart för hållfastheten, och att ha djup och höjd ger verkligen ett imponerande intryck. Jag håller med om att en längre frontruta ger bättre sikt. Höga kar kan vara knepiga vid fångst, men med rätt teknik går det oftast bra. Lycka till med bygget.

        Kommentar

        • Christian Alfredsson
          NCS Medlem

          • April 2002
          • 4179

          Väldigt vackert
          Christian Alfredsson
          http://www.zoopet.com
          http://www.christianalfredsson.com

          Kommentar

          Arbetssätt...