Skicka med SWEBUS

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nyllet90
    Användare
    • October 2004
    • 1133

    #16
    Oj oj oj. Det är mycket komplicerat med det dära bussgods. Jag är glad att ajg bor 700 meter från Aquarium malawi.
    Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

    Kommentar

    • medion
      Användare
      • August 2003
      • 243

      #17
      Swebus tar i vanliga fall inte emot gods alls. Allt det sköts genom bussgods.Jämför det tex med citymail. Dom levererar ju post åt posten.Men händer det något så är det postens ansvarsområde.
      Kanske lite udda jämförelse men men

      Kommentar

      • Chicke
        Användare
        • May 2004
        • 497

        #18
        citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson

        Det förstår jag...men en snedvriden policy där Bussgods tar emot vad Swebus nekar ta emot. Sedan tar Swebus emot dom trots allt. Känns lite dubbelmoral där. (Vi vill ha pengarna, men inte ansvaret)
        mm..sant

        Kommentar

        • Pikkenix
          Användare
          • March 2005
          • 254

          #19
          Var en rätt bra liknenlse det där med citymail.
          Swebus har valt att helt inrikta sig på att frakta folk från en plats till en annan inte gods då det krävs ett helt annat administrationssätt. Någon måste ju väga, ta betalt, se till så det kommer fram, ha någonstans där man kan lämna in/hämta ut paketet osv. Det är den biten bussgods står för.
          Därför är det sagt att chaufförer inte får ta emot paket alls - men det gör de ändå tyvärr vilket snurrar till det. Men händer det något (vilket det ofta gör då vi byter chaufför halvvägs på sträckan) så finns det inget vi kan göra åt det i efterhand.
          Bussgods hyr in sig på vissa av våra bussar (de får inte skicka med alla bussar) där de sedan har en egen lucka för bagage som inga passagerare ska lägga något i.
          Mvh
          Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

          Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

          Kommentar

          • Pär J.
            Användare
            • April 2002
            • 219

            #20
            Om man skickar ett brev till USA så är det ju Posten du lämnar brevet till, sedan de skickar sina postsäckar med SAS över Atlanten till mottagaren. Du kan således inte gå till SAS och be dem leverera ditt brev.

            Har aldrig anlitat Bussgods men kan tänka att de hanterar sina paket bättre än posten.

            Kommentar

            • tropfrog
              Användare
              • July 2003
              • 1834

              #21
              Jag har bara goda erfarenheter av bussgods. Men var noga med att packa ordentligt, gods kan hanteras illa i alla transportkedjor. Och som sagts innan.......Kolla hur lång tid det tar.
              MVH
              Magnus

              Kommentar

              Arbetssätt...