Skicka med SWEBUS

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

    Skicka med SWEBUS

    Vet nån om man får skicka fisklådor med Swebus? (Har för mig att de inte gör det)
    Nån som har erfarenhet utav det?
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)
  • Pierre_N
    Användare
    • March 2004
    • 772

    #2
    Har fått fisk med swebuss, hade vi inte stannat bussen och frågat så hade vi aldrig fått fiskarna, han som körde han ingen aning om att de var på, vi fick titta runt lite själva. Men de hade stått inne under natten och allt så det gick mkt bra.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #3
      <s>Det går jättebra att skicka fisk med Swebus...</s>

      OBS!!

      När jag tänkte efter lite mer så är det bussgods som jag skickat fiskar och mottagit fiskar med...(Tack Fredrik H.)

      Kommentar

      • Fredrik H.
        Användare
        • April 2002
        • 1884

        #4
        Själv har jag goda erfarenheter av Bussgods.
        Bussgods fraktar dina paket inom hela Sverige. I stora delar av landet skickar vi dina paket på befintlig linjetrafik med buss vilket gör att gods fraktas
        Fredrik H.
        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
        www.cichlidgallery.org
        www.tropheini.com

        Kommentar

        • davide
          Användare
          • December 2003
          • 335

          #5
          Vet inte hur det är med just Swebus, Men vissa tar inte emot fiskar eftersom det är levand djur. Men då kan man skicka det som växter...
          MVH David
          www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

          Kommentar

          • Ante
            Användare
            • November 2002
            • 571

            #6
            har själv bara använt Bussgods med enbart goda erfarenheter.

            Kommentar

            • Henrik Dehlin
              NCS Medlem
              • September 2002
              • 1913

              #7
              Swebus tar emot fiskar....Iaf såg jag ett 20tal fisk lådor när jag var i örebro som dom plocka ur en Swebus..(antar att dom skulle till Akvariekällarn,vet inte om dom tar emot från privatpersoner med?)

              Kommentar

              • tropfrog
                Användare
                • July 2003
                • 1828

                #8
                Swebus tar inte emot några paket överhuvudtaget vad jag vet. Swebus kör däremot en stor del av det gods som man lämnar in på bussgods. Så om man lämnar in sitt paket på bussgods så kan det vara swebus eller något annat bolag som kör. Bussgods kör inget själv utan administrerar bara godset åt persontrafikföretagen(verkar ju onödigt korkat att köra gods med buss annars).

                Bussgods tar emot levande djur och levererar i de flesta stora och mellanstora orter i Sverige.

                MVH
                Magnus

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  #9
                  Har det skett en förändring av tillåtande att skicka akvariefisk med Bussgods?

                  Jag skickade en sändning sist men då var de tveksamma om de fick skicka eller inte...

                  Någon som vet mer konkret?

                  Kommentar

                  • Jonne
                    Användare
                    • April 2003
                    • 120

                    #10
                    Jag skickar ofta fisk med bussgods. Skickar med Swebuss express om det skall vara framme samma dag i Stockholm från Malmö.
                    www.discusklubben.se

                    Kommentar

                    • Pikkenix
                      Användare
                      • March 2005
                      • 254

                      #11
                      Jobbar på Swebus Express kundtjänst och även på det vi kallar bagageservice.

                      Som ovanstående sagt tidigare i tråden, Swebus (eller rättare sagt Swebus Express) tar inte emot några paket över huvudtaget. Allt som ska skickas måste gå genom Bussgods. Lägger man på det på bussen själv eller om man ber chauffören snällt så finns ingen garanti att det kommer fram eller i vilket skick det är i när det kommer fram.
                      Kommer något bort som man gjort enligt ovanstående ÄVEN om busschauffören lovat att han ska ta hand om det så finns det inget att göra.
                      Bussgods däremot har sina garantier. De tar vanligtvis inte emot levande djur, akvariefisk är ett undantag. På http://www.bussgods.se finns priser och information om detta som ni kan visa upp för ombudet om de säger annat. Jag fick betala ca. 200 kronor för en frigolitlåda med 5 påsar fisk i från Karlstad till Jönköping så vet ni ungefär vad det kostar.
                      Mvh
                      Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

                      Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

                      Kommentar

                      • Ante
                        Användare
                        • November 2002
                        • 571

                        #12
                        det gäller att kolla upp INNAN hur lång lev. tid det blir för det kan skilja enormt på korta sträckor beroende på vilken väg paketet tar.
                        jag skickar regelbundet luleå- stockholm och det går över natten på c.a 12-14 h. men har varit med om att ett paket från Västerås till Luleå tog 10 dagar! så det gäller att kolla upp frakttiden INNAN.

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

                          #13
                          Pikkenix: Jag förstår inte riktigt...Swebus säger nej till sådana paket, medans Bussgods säger ja. Bussgods lastar sedan Swebus-bussar med paket som de inte kör...och? hm.
                          Man kan bli snurrig för mindre!

                          Kommentar

                          • Chicke
                            Användare
                            • May 2004
                            • 497

                            #14
                            citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson

                            Pikkenix: Jag förstår inte riktigt...Swebus säger nej till sådana paket, medans Bussgods säger ja. Bussgods lastar sedan Swebus-bussar med paket som de inte kör...och? hm.
                            Man kan bli snurrig för mindre!
                            Ja men då e det ju endå bussgods som har ansvaret, e väl antagligen så att swebus inte vill ta på sig ansvaret me levande djur..

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

                              #15
                              Det förstår jag...men en snedvriden policy där Bussgods tar emot vad Swebus nekar ta emot. Sedan tar Swebus emot dom trots allt. Känns lite dubbelmoral där. (Vi vill ha pengarna, men inte ansvaret)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...