Jag har tidigare skrivit om mina Protomelas sp."mbenji thick lips" i tråden "Hjälp han slåss!: http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7509 Nu har hanen gått i sin arrestburk i fyra dygn och jag tyckte det var dags att göra något, Så i samband med vattenbyte släppte jag tillbaka honom till dom andra fiskarna varpå han genast gjorde allt för att ta livet av hona nummer två. redan medan jag höll på att tömma vattnet. Snabbt håvades han in igen, all lös inredning (sten) byggdes om från grunden och tillbaks med honom i fängelset.
Nu är jag helt rådvill vad jag ska göra. Dom alternativ jag kan se är följande:
1. Skaffa en tredje hona, jag tror att jag kan få tag i en. Dom är dock inte helt gratis så jag vill inte gärna riskera att han ger sig på ytterliggare en.
2. Skaffa ett par Happlisar till. Det blir fisksoppe varning i burken men om det hjälpte skulle jag på lite sikt kunna avveckla en Mbuna art. Det jag exempelvis kan köpa är ett par Protomelas fenestratus eller ett par Otopharynx Sp. Frågan är om det skulle vara till någon nytta?
3. Göra mig av med Malawisarna och köpa ett stim Neontetror. Slåss dom? (Det klart tristaste alternativet.)
4. ja...?????
Snälla! Ge mig råd..[?]
Nu är jag helt rådvill vad jag ska göra. Dom alternativ jag kan se är följande:
1. Skaffa en tredje hona, jag tror att jag kan få tag i en. Dom är dock inte helt gratis så jag vill inte gärna riskera att han ger sig på ytterliggare en.
2. Skaffa ett par Happlisar till. Det blir fisksoppe varning i burken men om det hjälpte skulle jag på lite sikt kunna avveckla en Mbuna art. Det jag exempelvis kan köpa är ett par Protomelas fenestratus eller ett par Otopharynx Sp. Frågan är om det skulle vara till någon nytta?
3. Göra mig av med Malawisarna och köpa ett stim Neontetror. Slåss dom? (Det klart tristaste alternativet.)
4. ja...?????
Snälla! Ge mig råd..[?]
Kommentar