Hej
Tänkte bara summera lite vad det är som jag använt mig av till detta bygget än sålänge.
REGEL 45X120MM 4,8+ GRAN C24 (Köp bra klassat virke, blir så mycket enklare om allt är rakt från början.
Delar som behöver kapas till
Längd mm / Antal / Vad de är till för
2310mm / 6st / Detta är stolparna
650mm / 24st / Stöd som ramarna vilar på, dvs Akvariehöjd + arbetsyta upp till nästa sektion
2250mm / 8st / Längd på ramarna
420mm / 20st / Bredd på ramarna samt extra stag
600mm / 6st / Extra stöd för ramarna, använde jag aldrig, onödigt enligt mig iallafall.
FURUPLYWOOD BB/X 10X2500X1200MM
Jag ville ha skivor för akvarierna som de står på, lättare att lägga dit mattor om det nu skulle finnas nån liten ojämnhet.
Längd x Bredd mm
2250 x 510 mm
4st
Betalade 2300:- för alla reglar och skivorna.
Kapade själv, kapningen hade kostat 10:- per skär det ville ja hellre lägga på annat.
Skruv: Körde trallskruv inga konstigheter 70mm långa, Pris ungefär 500:- för en stor låda (500st). Men då kan man bygga på bra.
Skulle tror att jag använde ungefär 150-180 st.
Själva akvarierna köpte jag på Hornbach, galet bra pris på dessa.
EHEIM Helglasakvarium 150x50x40 cm 8mm
Art. 7659398
Pris: 1849:- st
https://www.hornbach.se/shop/EHEIM-H...-detaljer.html
Belysning
Jag hade en massa Ikea spottar liggande som jag använde mig av.
Kommer att byta ut belysningen när jag vet hur jag vill ha det, fast ärligt talat så blev det ganska soft sken.
Med tanke på vilka fiskar jag har så spelar det kanske mindre roll.
Tänkte bara summera lite vad det är som jag använt mig av till detta bygget än sålänge.
REGEL 45X120MM 4,8+ GRAN C24 (Köp bra klassat virke, blir så mycket enklare om allt är rakt från början.
Delar som behöver kapas till
Längd mm / Antal / Vad de är till för
2310mm / 6st / Detta är stolparna
650mm / 24st / Stöd som ramarna vilar på, dvs Akvariehöjd + arbetsyta upp till nästa sektion
2250mm / 8st / Längd på ramarna
420mm / 20st / Bredd på ramarna samt extra stag
600mm / 6st / Extra stöd för ramarna, använde jag aldrig, onödigt enligt mig iallafall.
FURUPLYWOOD BB/X 10X2500X1200MM
Jag ville ha skivor för akvarierna som de står på, lättare att lägga dit mattor om det nu skulle finnas nån liten ojämnhet.
Längd x Bredd mm
2250 x 510 mm
4st
Betalade 2300:- för alla reglar och skivorna.
Kapade själv, kapningen hade kostat 10:- per skär det ville ja hellre lägga på annat.
Skruv: Körde trallskruv inga konstigheter 70mm långa, Pris ungefär 500:- för en stor låda (500st). Men då kan man bygga på bra.
Skulle tror att jag använde ungefär 150-180 st.
Själva akvarierna köpte jag på Hornbach, galet bra pris på dessa.
EHEIM Helglasakvarium 150x50x40 cm 8mm
Art. 7659398
Pris: 1849:- st
https://www.hornbach.se/shop/EHEIM-H...-detaljer.html
Belysning
Jag hade en massa Ikea spottar liggande som jag använde mig av.
Kommer att byta ut belysningen när jag vet hur jag vill ha det, fast ärligt talat så blev det ganska soft sken.
Med tanke på vilka fiskar jag har så spelar det kanske mindre roll.
Kommentar