Fiskhuset
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
O hej o hå! Vilken grej, måste ju flytta. Köpa större hus och med rejäl tomt att bygga akvariehus på. (En dröm sedan länge). Som någon annan i tråden sa så är ju det näst bästa att få följa andras drömmar ta form i dessa projekt. Snyggt jobbat!
Finner massor av inspiration här må jag säga, en studiebesök framöver (om det inte är för mycket att fråga om, är som sagt av stort intresse).
Men nu är det trots allt inte uppdaterat i tråden sen förra året. förra decenniet till och med Hur går allt?
MVH
NickeSenast redigerad av ApeviaX; 16 July 2020, 14:39.Kommentar
-
Fiskhuset snurrar på, det är nästan för bekvämt nu när jag slipper byta vatten själv . Muzumi Green gruppen är ihop satt nu och Kushangaza honan går och ruvar. Dubbarna växer på och blir bara bättre och bättre. Har även skaffat en Kasakalawe grupp till som ska sorteras med min befintliga grupp så jag får en grupp med de bästa 30 av 60 möjliga. i skrivande stund så limmar jag yngel burkar som ska kopplas ihop med ett centralfilter. Det blir 10st 150 liters, 12st 60 liters och 15st 10 liters till yngel3 FotonKommentar
-
Ja, jag förstår inte hur du tänkte där..........automatiskt vattenbyte ? Det var väl dumt, när det är så roligt att byta vatten, slaska omkring på hala golv och dra med slangar och annat fram och tillbaka.
Skämt åsido, det är väl nu du ska inreda med favoritstolen och bara sitta och njuta av allt gediget arbete du lagt ner. Som vanligt när du gör något blir ju allt så jäkla bra.
Fina fiskar där på bildernaMvh ThomasKommentar
-
Jag tror Pettap mår som bäst när projekten går på högvarv så jag ser fram emot nästa... tror inte han är "sitta i stolen-typen"Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Vi borde använda urkraften Pettap till större uppgifter... Skicka honom till Afrika för att stötta Ad Konings i arbetet med Rift Valley-sjöarna på ett stipendium kanske, vi kan samla ihop medel tillsammans... utveckla odling av hotade arter för återutsättning... Vore det inte nåt att bita i Pettap?Kommentar
-
Vi borde använda urkraften Pettap till större uppgifter... Skicka honom till Afrika för att stötta Ad Konings i arbetet med Rift Valley-sjöarna på ett stipendium kanske, vi kan samla ihop medel tillsammans... utveckla odling av hotade arter för återutsättning... Vore det inte nåt att bita i Pettap?Kommentar
-
Kommentar
-
100 kr var från alla medlemmar borde räcka en bit... Du rapporterar löpande vad som händer... Det blir mycket intressant läsning och fina bilder för oss andra som vore ett billigt nöje...Kommentar
-
Kommentar
-
Nu äntligen har jag börjat med yngelkaren. Jag kopplar ihop alla yngelkar med ett central filter. Då byter jag vatten i filtret och har alla olika filter samlade. Det blir filtermattor, movingbed med K1, nitrat filter med pimpsten och nitrit droppfilter med pimpsten.3 FotonKommentar
Kommentar