Inte mycket att visa kanske men nu har jag spacklat taket en vända
Fiskhuset
Kollaps
X
-
-
-
I dag bilade jag bort den gamla brunnen. istället för att ha synliga rör till brunnen från ställningarna så spårade jag plattan och gjuter in rören istället.4 FotonKommentar
-
Grymt att se att du lägger den extra tiden på detaljer för att få det både funktionellt och snyggt även fast det förmodligen kliar ordentligt i kroppen för att få börja med det roliga - ställa upp och starta igång burkarna. Säger det igen, kommer bli grymt det här!Kommentar
-
Ja så är det men allt slit kommer att belöna mig sen. Det ska vara enkelt att sköta och snyggt att titta påKommentar
-
Rören fastgjutna och rännorna fyllda med Eps cement. I morgon gjuter jag i den sista kakan. Sen ska allt flytspacklas med 1cm2 FotonKommentar
-
Fönstersmygarna på plats och alla vinklar fogade och målade2 FotonKommentar
-
Jag fick slipa av den gamla plattan med betong slipmaskin. Det var en del gammal färg och olja mm. Nu ska det primas och flytspacklas2 FotonKommentar
-
Väggar och tak målade3 FotonKommentar
-
Nu är golvet spacklat, vi la det i två omgångar då jag fick tag i utgånget spackel som man inte riktigt vet hur lång tid det tar på sig att torka och sen vi fick höja 4cm vid brunnen. Fallet var alldeles för brant innan och de hade varit jobbigt att gå där inne. Nu la vi ett fall på 5mm per meter och gjorde ett brantare lokal fall runt brunnen. Nu får det torka några dagar innan jag målar det ljusgrått3 FotonKommentar
-
Ser så sjukt bra ut! Redan avundsjuk på ditt golv, vår lokals golv är hemskt och då vi bara hyr så vågar jag inte göra något större ingrepp på att ändra på saken. Så får försöka göra blickfång på andra håll så man inte tänker på eländet.Kommentar
-
Då var det klart! Golvet målat med 2-komponents Epoxifärg. Nu kan jag börja med ställningarna1 Foto👍 1Kommentar
-
-
Tack, kul att någon orkar att titta på inläggenKommentar
-
Kommentar
Kommentar