:d:d
Fiskhuset
Kollaps
X
-
-
Det är kallt, mörkt och motigt men jag kämpar på. Nu är elrören dragna. Förhoppningsvis får jag in dörren och fönstren i helgen om vädret tillåter1 FotoKommentar
-
Härligt att följa denna typ av projekt. skriver inte så ofta här men läser och tittar mer.
Tack för att du tar dig tid att insperera andra.Kommentar
-
Snart inomhus. Dagsljuset tillbaka. Det roliga arbetet närmar sig. Håll modet och uppdateringarna igång!720 l. Malawi mbuna
720 l. Tanganyika
112 l. Yngel och karantänKommentar
-
Tack ska ni ha.Kommentar
-
Då var sista väggen isolerad också. Här fick jag plasta stommen och lägga isoleringen utanpå då det var en del elrör.1 FotoKommentar
-
Hittade ingen som kunde hjälpa till att bära dörren och fönstren i dag men ingen tid till spillo. Jag började gipsa taket i stället2 FotonKommentar
-
Då var taket på plats1 FotoKommentar
-
-
Tackar, detta var segt när man var självKommentar
-
Kommentar
-
Nu är väggarna skivade också. nu måste jag få in dörren och fönstren så jag kan få på värmen innan det ska spacklas och målas.1 FotoKommentar
-
Det blev en bra helg, fönstren och dörren är på plats. Nu ställer jag in ett provisoriskt element på 15 grader så kan jag spackla och måla3 FotonKommentar
-
Hur bra som helst ju! Kommer du ha en luftavfuktare där inne sedan eller har du någon annan spännande lösning? Det är ju rätt litet rum(men stort rum för akvarierum!) så med täckglas på alla kar borde det inte vara något jättebekymmer med avdunstningen.Kommentar
-
Jag kör en luft/luft värmepump sen. Fördelen med de förutom att de är ekonomiska är att de värmer på vintern och kyler på sommaren. Jag kommer att kunna köra 23-24 grader året om. Sen som extra bonus så har de inbyggd luftavfuktare. Det blir inte så fuktigt om man värmer luften istället för vattnet. Luftvärme pumpar är som gjorda för oss med många akvariumSenast redigerad av Pettap; 04 February 2019, 17:58.Kommentar
Kommentar