Om plattan är armerad alternativt ligger på ett underlag som är tillräckligt stabilt så att inte plattan ska ta hela vikten så är det inga problem.
Fiskhuset
Kollaps
X
-
-
Nu har jag börjat att Regla innerväggarna, får sätta 70mm reglar för att bygga in de gamla stolparna som håller väggarna.1 FotoKommentar
-
Trevligt!
Vad blir det för uppvärmning i det här huset? Luft-luft eller?Senast redigerad av Erik Österlund; 21 December 2018, 09:15.Kommentar
-
Ja luft-luft verkar vara det smartaste alternativet. Har bergvärme i huset och funderade på att gräva kulvert men efter lite funderande så blir det smartare med luft. Den kan man hålla konstant temperatur året om med samt att den även fungerar som avfuktare. Kommer hålla 24-25 grader i huset. Inga doppvärmare med kokta fiskar som följdKommentar
-
i dag kom polaren över med hans grävmaskin. Vi spårade mellan husen och nu är vattnet och elen draget. Nu är det inte mycket kvar. Snart börjar det roliga9 FotonKommentar
-
-
Fick gjort en del i dag också3 FotonKommentar
-
Fan du har inte mycket kvar av själva ”stommen” nu, snart dags att börja fylla upp stugan med vatten. En jäkla fördel att bygga allt från grunden så att du kan anpassa allt som du vill ha det med el, vatten osv. Grymt projekt det här!Kommentar
-
Ja det gäller att tänka till så man får det som man villKommentar
-
-
Kommentar
-
Du får gjort vad för de flesta av oss stannar med tankar... Kanon-bra jobbat och näst bäst efter att få egna drömmar uppfyllda är ju att följa andrasKommentar
-
Spännande projekt. Tacksam för Dina uppdateringar och ser fram emot kar, filtrering, vattenbyte och andra lösningar. Blir säkert mycket klurigheter.720 l. Malawi mbuna
720 l. Tanganyika
112 l. Yngel och karantänKommentar
-
tack ska ni ha. Det blir roligare uppdateringar snart lovar jag Jag har tyvärr gjort en tankevurpa. Jag höjde taket så mycket så jag skulle kunna ha 4 st kar på höjden. Men jag tänkte ju inte att det översta karet hamnar på 2 meters höjd, blir ju inte så lättskött och roligt att titta i när man är 1.87 lång Får se om jag ändå kan utnyttja översta hyllan till yngelkar som ändå inte är så roliga att titta i. Nu förlorar jag 4st akvarium att ha vuxen fisk i. Det växer säkert fram en lösning med tidenKommentar
-
tack ska ni ha. Det blir roligare uppdateringar snart lovar jag Jag har tyvärr gjort en tankevurpa. Jag höjde taket så mycket så jag skulle kunna ha 4 st kar på höjden. Men jag tänkte ju inte att det översta karet hamnar på 2 meters höjd, blir ju inte så lättskött och roligt att titta i när man är 1.87 lång Får se om jag ändå kan utnyttja översta hyllan till yngelkar som ändå inte är så roliga att titta i. Nu förlorar jag 4st akvarium att ha vuxen fisk i. Det växer säkert fram en lösning med tiden
rejäla platådojor ala KISS på sjuttiotalet?
Kommentar
Kommentar