Akvarium - fiskar - och lite annat.

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ThomasK
    Användare
    • January 2013
    • 286

Akvarium - fiskar - och lite annat.

Akvarium:
    Juwel Vision 450 l. Välvd ruta, svart m. tillhörande Juwelbänk, org. pump/värmare, filterkasett, T5 arm., extra glaslock, bra skick (köpt 2013)
    Juwel Primo 70 l. led-belysning, org.pump-filterkasett/värmare, svart, ej bänk, bra skick (köpt 2016)
    Eheim 52 l. pump/värmare, svart (köpt 2014)
    Aquael 52 l. pump/värmare, svart, välvd ruta. (köpt 2013)

Pumpar:
    1 st. Eheim Pick-up 160 l.
    1 st. Eheim Pick-up 150 - 300 l.
    3 st. Aquael 2000 l.
    1 st. Aquael 1000 l.
    1 st Juwel pumphuvud 1500 l.
    1 st. syrepump Eheim 100 l.

Värmare:
    2 st.VitaTech 300, 600-1000 l. (Nya i kartong, ej använda)

Foderautomat:
    Juwel

Grottor:
    2 st. vita små Juwel
    1 st. vit stor Juwel

Sten:
    Kolsten ca: 40 kg. (en del ganska stora)
    Hålsten ca: 25 kg (6 st. ganska stora)
    Kalksten
    Rymdsten
    Skifferplattor/skiffersten
    River stone K (59x37x17 cm)
    River stone Q (53x53x23 cm)

Fisk:
    Frontosa Burundi, Hane ca: 30 cm, Hona ca: 15 cm, köpta 2013 och var då ca: 5 cm. (paret har lekt konstant sen 2016)
    Frontosayngel 2-12 cm, ca: 25 st.
    Tanganyikaål (Mastacemblus plagiostomus) 1 st. drygt 20 cm lång.
    6 st. A.calvus (4 st är "black" 2 st. kan vara "shell" men jag är osäker på dom 2)
    5 st. större Ancistrus 3+2

Övrigt:
    * Sand, håvar, slangar.
    * Olika lysrör T5/T8
    * Foder
    * pH/KH Noraq ca: 2 kg.
    * Bikarbonat.
    * Vital test (stickor)
    * Rötter.
    * Tänger, hävertar.
    * m.m, m.m

Inget ovanstående är äldre än 2013.
    (kan skicka bilder vid intresse)

Paketpris för allt är 5 500 SEK (pris kan diskuteras vid mycket snabb affär)

Allt finns i Karlskoga, köpare ombesörjer utbärning, frakt och kärl/hinkar till sakerna.
    Svar via pm eller 073-524 52 19

Mvh Thomas

Mvh Thomas
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

Ska du lägga ner?

Kommentar

• ThomasK
      Användare
      • January 2013
      • 286

Ja, tyvärr har jag fått tagit det beslutet. Min tanke och plan har varit att jag skulle ha renoverat ett utrymme där jag kunde ha mina akvarium samt att jag skulle köpt ett större till Frontosorna.
      Planen var att göra detta förra våren redan, men då valde vi att byta tak/fönster på huset istället och ta det denna våren istället, men det sket sig det också då rören till bergvärmen skjutits upp i marken på grund av den regniga hösten som gjorde att allt vatten som samlats till is tryckte upp rören då tjälen kom. Så denna våren och sommaren blir det till att fixa till det samt att gräva och lägga ner dagvattenrör och kistor för att det inte ska hända igen.

Så jag känner att jag måste göra mig av med allt och få utrymmet fixat först och främst, Frontosorna behöver större utrymmen och rummet de står i nu är inte optimalt att ha akvarier i.
      Och jag har inte utrymmen att spara grejorna så det får bli så här..................men när allt är klart, då blir det Frontosor igen, jag får börja om på nytt helt enkelt
      Mvh Thomas

Kommentar

• Erik Österlund
        Användare
        • January 2005
        • 3788

Jag förstår, trist men ibland är man tvungen. Gjorde mig själv av med allt när jag flyttade för drygt tre år sen men nu är jag tillbaka med lika många akvarium igen. Jag trodde att jag hade bestämt mig för att inte hamna där igen pga allt arbete det innebär men det är svårt att låta bli. Okej, nu ska jah inte kapa din annons med en massa dravel, välkommen åter när du har fått ordning på allt

Kommentar

• ThomasK
          Användare
          • January 2013
          • 286

Tack Erik,

Kapning och dravel tyckte jag absolut inte att det var, ja det lär väl bli som du säger, man är snart tillbaka igen.
          Mvh Thomas

Kommentar

• ThomasK
            Användare
            • January 2013
            • 286

Allt är sålt.
            Mvh Thomas

Kommentar

Arbetssätt...