If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har nya aquarellrör i samtliga akvarium som jag egentligen är jättenöjd med. Har nu skaffat ett gäng rödsebror och undrar vilket rör som framhäver den röda färgen bäst. Aquaglo, Sunglo eller finns det kanske fler?
Jag lägger definitivt min röst på Aquarelle då Grolux har ett dåligt ljus och färgerna "manipuleras" fram för mycket...
Jag hade Power Glo tillsammans med Grolux och det såg inte så bra ut då det blev en markant gräns mellan rörens ljusstyrka och färgåtergivning. Det såg inte så "naturligt" ut.
Nu använder jag Power Glo och Aquarelle och är helnöjd med det ljuset (starkt).
Jag lägger definitivt min röst på Aquarelle då Grolux har ett dåligt ljus och färgerna "manipuleras" fram för mycket...
(starkt).
Frågan avsåg ju vilket som framhävde färgerna bäst och inte vilket som gav det mest naturliga skenet eller färgåtergivingen =)
Isf finns det nog andra rör som fixar det bättre =)
Vill du ha riktigt fina rödzebror skall du använda grolux och mata med asthaxantin. Sen om det är rätt eller fel att maniupulera med ljuset, det är en helt annan fråga.
Cassandra
Jag tänkte inte på något speciellt märke men om man kombinerar tex4 olika rör på rätt sätt så det mättar på ett bra sätt så kan man få mycket naturtroget ljus... om man har intresse och ork =)
Zaphi
Har du testat frystorkad cyklops till rödzebra?
Om inte så gör det för dom blir nästan självlysande, inte så naturtroget kanske men mycket fint i vissas ögon =)
Cyclops sägs vara ett väldigt bra foder åt Golden för deras gula färg...därav min fråga.
Henkedeh...Är inte det lite som att "kasta sten i glashus"?
Utgångsfrågan handlar om vilket lysrör som ger snyggast färg på Röd Zebra, men det diskuteras även om foder för att ytterliggare framhäva färgerna. Så jag var inte såååå "off topic".[8D]
Kommentar