Viktoriaciklider. Rariteter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • June 2004
    • 1582

Viktoriaciklider. Rariteter

Riktigt ovanliga Viktoriaciklider.

Förra hösten var jag i Uganda och fångade egna ciklider. Då dom börjar växa till sig så behöver jag få fram fler akvarier till dom nya arterna. Så en del utav mina gamla arter behöver flytta. Min kompis har själv fångat flera av dessa arter i Uganda vilket gör dom helt unika.

Neochromis sp. Banda 9-11cm grupp om ca 20st VF. Leker och ger yngel men jag har endast släppt ut en kull på marknaden. Liten övervikt på hanar i gruppen. Fångad av min kompis 2015. Raritet. 1600kr gruppen.

Haplochromis sp. Black torpedo "Lake Nawampasa" f1 9-10cm om ca 20 individer. Övervikt på honor i denna gruppen. Ger bra med yngel. Oxå fångad av min kompis 1500kr gruppen. Relativt ovanlig.

Enterochromis pariopus "broken bar" 8-9cm. Har en grupp på 20st. Ynglar relativt mycket. Säljes i fördelning 1+1. 1500kr för denna gruppen. Relativt ovanlig i Sverige.

Neochromis rufocaudalis "Saa nane" 9-11cm. grupp om 12-13 djur. Jämna par. Leker frekvent. Denna arten är väldigt ovanlig i Skandinavien och den är imprterad från Tyskland. 1400kr för den gruppen.

Sen har jag en superraritet som heter Prognathochromis gowersi. Det är en rovfisk som blir omkring 15-20cm. Mina djur är f1 och föräldrafisken är fångad i Lake Bisina 20 mil norr om Viktoriasjön. Jag är ensam om denna arten i världen då min kompis inte har kvar dom längre. 250kr paret. Finns omkring 20st.

bilder kan fixas. Maila mig på joe.fog@hotmail.com

jag kommer tillämpa mängdrabatt om fler grupper köps. Jag säljer heller inte till någon som har för avsikt att blanda dom med varandra, detta för att undvika korsningar.

Fisken finns i Kalmar.

Mvh Joel

Arbetssätt...