Några gånger så har jag råkat ut för låg syrehalt. (och det har gått åt pipan några av dessa)
Det är framför allt när man pillat runt och ex höjt värmen lite.
Jag har börjat fundera på en "brandvarnare" fast syrehaltsvarnare istället. DO = Disolved Oxygen
Lite info om just den ovan.
Description DO monitoring in wastewater aeration systems, effluent channels, or natural waters are easily handled by the Q46D on-line monitoring instrument.
Features
Är det någon i detta forum som har automatisk monitorering av ex ph/kh/syrehalt/andra ämnen?
Jag ser framför mig ett system med koppling till ljud och till ex en produkt som kan prata med IFTTT (https://ifttt.com/)
Man borde kunna få en hel del data, syre, temperatur och varning om elen går = man får ingen uppdatering.
För dig som undrar: Vad är IFTTT? Det är ett enkelt sätt att koppla ihop allt som kan prata med internet.
Ex, Om stormvarning i Stockholm, isåfall, så låt dina Philips Hue bli röda
Om det plingar på dörren, isåfall skicka ett SMS
Om diskmaskinen klar, så ...
Det viktiga är att man kan koppla prylarna som ringklocka mm till nätet.
Det är framför allt när man pillat runt och ex höjt värmen lite.
Jag har börjat fundera på en "brandvarnare" fast syrehaltsvarnare istället. DO = Disolved Oxygen
Lite info om just den ovan.
Description DO monitoring in wastewater aeration systems, effluent channels, or natural waters are easily handled by the Q46D on-line monitoring instrument.
Features
- Optional Auto-Cleaner removes build-up on the sensor membrane, reducing sensor maintenance
- Contact outputs include two programmable control relays for control and alarm modes
- Communication Options for Profibus-DP, Modbus-RTU, or Ethernet-IP
Är det någon i detta forum som har automatisk monitorering av ex ph/kh/syrehalt/andra ämnen?
Jag ser framför mig ett system med koppling till ljud och till ex en produkt som kan prata med IFTTT (https://ifttt.com/)
Man borde kunna få en hel del data, syre, temperatur och varning om elen går = man får ingen uppdatering.
För dig som undrar: Vad är IFTTT? Det är ett enkelt sätt att koppla ihop allt som kan prata med internet.
Ex, Om stormvarning i Stockholm, isåfall, så låt dina Philips Hue bli röda
Om det plingar på dörren, isåfall skicka ett SMS
Om diskmaskinen klar, så ...
Det viktiga är att man kan koppla prylarna som ringklocka mm till nätet.
Kommentar