Corydoras Panda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salar
    Användare
    • June 2002
    • 227

    Corydoras Panda

    Såg för ett tag sedan i växtbuskarna att det rörde sig. Trodde att det var ancistrusyngel, vilka jag har massor. Men nu efter ett tag då jag kom hem efter 14dar ser jag ca 1cm stora pandor, några stycken som rotar runt. Väldigt söta är dom.

    Undrar bara om det är vanligt sådär utanvidare att de förökar sig.
    SALAR
  • ShadowDawn
    Användare
    • August 2003
    • 15

    #2
    Ja, corydoras är väl ganska lättlekta, men problemet är väl att äggen ofta möglar.

    Kommentar

    • salar
      Användare
      • June 2002
      • 227

      #3
      De måste ha gjort fler kullar. Har ärligt talat ej ägnat någon större uppmärksamhet åt detta kar på senaste tiden. Det finns både mindre och större yngel har jag upptäckt, så ganska många. Har bara skött vattenbyten osv med ca 30% och 10-14dagars intervall rutinmässigt.

      Finns enbart malar i detta 222liters. Sålde några Diskusar, sen sänkte jag tempen från 28 till 26grader och det blev yngel av ancistrus i massor. Ett av två lysrör har pajjat så det är dunkelt, kanske bra? Har enbart javaormbunke så växterna klarar sig bra.

      Kan tänka mig att mögel har tagit en del rom.
      Vet inte,men lägger de rom på blad eller är de fritt lekande, corydoras. Kan ju söka på nätet men roligare med personliga erfarenheter.

      Väldigt trevliga fiskar de där pandorna.
      SALAR

      Kommentar

      • salar
        Användare
        • June 2002
        • 227

        #4
        Tydligen närmast idealiska förhållanden hadde jag. :-)



        En fin mal. Inte för dyr, så man har råd med ett ganska stort stim. Vilket gör att de trivs bra och så mycket trevligare att titta på.

        SALAR

        Kommentar

        Arbetssätt...