Petrochromis sp. "Moshi Yellow"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrazster
    Användare
    • September 2014
    • 428

    Petrochromis sp. "Moshi Yellow"

    Dags att förverkliga nya idéer och skaffa sig fler erfarenheter !

    Jag säljer nu av min grupp Petrochromis sp. "Moshi Yellow" bestående av 23-24 individer. Storlekarna på dom är väldigt jämn och ligger någonstans runt 16-18cm
    Fångstplatsen på dessa är Mabilibili och enligt utsago så ska ca halva gruppen vara VF, detta är dock inget jag helt kan gå i god för så man får ta det för vad det är, Övriga är F1. Eftersom jag inte har eller haft intresse att odlad så har jag aldrig brytt mig om könsfördelning. Så jag har absolut ingen som helst aning. Men jag har totalt haft 6 "tuggande" honor var av 2st har "spottat någon gång under dom senaste 2 veckorna.

    En otroligt väl fungerande grupp med bra balans. För att vara Petrochromis så är det låg aggressivitet i gruppen. Det förkommer mindre slagsmål och uppgörelser hela tiden men där finns inte en uns av trasiga fenor eller saknade fjäll. Jag har bara förlorat 3 individer sedan jag satte ihop gruppen/grupperna initialt (totalt 37st). Sedan dess har bortfall endast skett vid flyttar eller efter att jag sorterat ut dom ett gäng individer efter hand. Helt enkelt när jag varit orsak till att rubba balansen. Det har hittills inte funnits några som helst tecken på sjukdomar eller åkommor. Dom tar glatt emot räkmix, repashy, pellets, flingor e.t.c

    Jag har dock vissa förbehåll på köpare och och kommande levandsförhållande:
    1. Jag ser gärna att du pysslat med Petrochromis eller åtminstonde Tropheus tidigare.
    2. Du ska vara en van akvarist med en gedigen erfarenhet.
    3. Karet dessa ska simma ska absolut vara minst 960 liter men helst större. Jag vill se bildbevis på detta innan jag släpper iväg dom. Dessa blir runt 20cm som fullvuxna och kräver sin plats.
    4. Jag säljer endast hela gruppen tillsammans.

    Dom 3 sista punkterna viker jag inte på 1mm...uppfyllar du inte kraven så blir det ingen affär.

    Gällande priset !
    Du som köper en sådan här grupp vet vad du sysslar med och vet också att dom är inte "gratis". Jag har gjort min hemläxa och vet vad dom kostar odlade kontra VF och det bör du också veta om du är intresserad av dessa. Så allt snack om min prissättning kan du behålla för dig själv.

    Mitt pris, 300kr /st

    Skulle yngel eventuellt hittas i burken vid fångsttillfället så ingår dessa i priset.

    Djuren finns att hämta upp i Halmstad.


    En liten video jag nyss satt ihop på gruppen och även några bilder:


    Senast redigerad av mrazster; 07 January 2018, 04:24.
    1200 liter plywoodkar

    576 liter Ciklidarium !!
  • mrazster
    Användare
    • September 2014
    • 428

    #2
    *sålda*
    1200 liter plywoodkar

    576 liter Ciklidarium !!

    Kommentar

    • Per_S
      NCS Medlem
      • October 2005
      • 131

      #3
      Nedrans... jag hann inte bli klar...finns de kvar i Sverige?
      Per S

      Kommentar

      • mrazster
        Användare
        • September 2014
        • 428

        #4
        Ja tyvärr blev det så !
        Jag behövde få karet tömt.
        Jag hoppades på att du skulle kunna lösa det..jag hade gärna sett att dom hade fått simma hos dig.
        Men så är det ibland. Hittade en annan köpare som har/har haft Petros en längre tid som jag tycket verkade stabil.
        Dom finns nu i grannlandet Danmark !
        1200 liter plywoodkar

        576 liter Ciklidarium !!

        Kommentar

        Arbetssätt...