Som frågan lyder så undrar jag om det finns några lämpliga lättskötta växter som tål framfart av hantelciklider, samt även jordätare? Tack på förhand.
Tips på tåliga växter ihop med hantelciklider
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
När jag hade hantelciklider körde jag med flytväxter, fyllde på från ett annat kar när de ätit upp -
crinumlökar fungerar samt ibland anubiasKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jordätare äter inte växter om de inte är väldigt sköra möjligen, där räcker det med att förankra rötterna.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Ger sig Geophagus på anubias trots att man kanske placerar dem en bra bit över bottenytan?1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vattenKommentar
-
Inte jordätarna, men hantlar äter mycket växter. Över vattenytan ska det gå bra
Över bottenytan är Heros gärna, hela vägen upp till vattenytan, men inte överKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Haha ja över vattenytan får vi verkligen hoppas att växterna får vara ifred. Har inga planer på att odla flygfisk!
Då har jag fått ett Geophagus-svar jag är nöjd med inför framtiden1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vattenKommentar
Kommentar