blanda Orange head

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • figge
    Användare
    • July 2004
    • 112

    blanda Orange head

    Tjenna!

    Jag har en Tapojos orange head och nu har jag hittat 3 st till. Problemet är att han som säljer dom vet inte om det är tapajos eller araguaia. Och jag vet inte hur man ser skillnad på dom, någon som hur man kan se det? Sen om det nu skulle vara olika, är det katastrof att blanda då?

    mvh
    Fredrik
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    #2
    citaten om det nu skulle vara olika, är det katastrof att blanda då?
    Så länge du inte tar yngel efter eventuell utomartsliga förbindelser så spelar det ju ingen som helst roll, bortsett från vad fiskarna kan tänkas tycka förstås.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • pleco
      Användare
      • April 2002
      • 516

      #3
      Vart har du hittat de?

      Här är en bild på tapajos:

      Bild på araguaia:
      ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

      Kommentar

      • figge
        Användare
        • July 2004
        • 112

        #4
        om det blir yngel så vill man juh helst att de skall vara inom den egna arten... tror du att dom kan leka med varandra?

        Av en privatperson på annons. min tapajos köpte jag på zoomässan.
        Okej, jag ser inga tydliga skillnader förutom att fotot på tapajosen är mycket mer färggrann. Den ser ut som min hemma.. Men jag antar att araguaian kan också få lika fina färger? Kan den bli lika röd på nosen tex?


        Kommentar

        • pleco
          Användare
          • April 2002
          • 516

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av figge

          Men jag antar att araguaian kan också få lika fina färger? Kan den bli lika röd på nosen tex?
          Nej ,araguaian får inte lika fina färger som tapajos .

          Vet du vart säljaren köpt de ?
          ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

            #6
            citatm det blir yngel så vill man juh helst att de skall vara inom den egna arten... tror du att dom kan leka med varandra?
            Det finns ingen lag som säger att man måste spara yngel. Du kan ju spara yngel efter "rätt" par och låta yngel efter "fel" par förgås.

            Min gissning är att de leker får forplantningsduglig avkomma, men om vad de tycker om varandra vet jag inte. Jag skulle gissa på att de oberoende av varandra fixat den röda pannan och det finns risk att det bl a är en artidentifieringssignal som skiljer den från en annan art i deras respektive floder. Då är det risk att de glatt leker med varandra.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            Arbetssätt...