Jag vill börja med diskus - Några tips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kosse

    Jag vill börja med diskus - Några tips?

    Hej!

    Jag är sugen på diskus, men är väldigt skeptiskt pga att "alla" säger att det är så svårt att hålla diskus.

    Jag hade diskus för några år sedan, men de dog en efter en under ett år... Lite trist och dyrt.

    Några tips???

    På exempelvis temperatur och dylikt????

    Ha det bra!
  • ChipseT
    Användare
    • September 2003
    • 61

    #2
    tempen ska ju vara rätt hög..
    å vad jag har läst på dom flesta ställena så är dom inte svåra att ha.. jag har just nu 9st VF åt en polare, dom trivs jätte bra, jag matar / håller tempen över 28 grader C å gör vatten byten.. har inget annat än fisken i akvariet.. hade ett par rötter i förut men dom blev så algiga så jag tog upp dom, har inga malar i.. mina ancistrus dör i det varma vattnet..

    MVH Oskar

    Kommentar

    • Mats
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 804

      #3
      Hej Oskar.
      Dina malar dör vid 28 då måste det vara något annat som är fel,kan ha mina upp till 32Gr.Ge dom gren igen för det behövs för matsmältningen.
      MVH Mats
      http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

      Kommentar

      • ChipseT
        Användare
        • September 2003
        • 61

        #4
        nu har jag inga malar i det karet..
        dom va iofs ganska så små, kännsligare mot temp då? dom dog vid ca30 grader.. 3 st

        Kommentar

        • salar
          Användare
          • June 2002
          • 227

          #5
          God biologisk balans med bra filter och regelbundna vattenbyten är inte alls svårt när man väl lärt sig.

          Köp boken Back To Nature om Diskus och grundläs så slipper du många fallgropar.

          SALAR

          Kommentar

          Arbetssätt...