If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag loggar aldrig ut ur forumet även om jag stänger av internet och datorn, så jag noteras som "online" även om jag inte är det.
Jag tror att realistiskt så är högst ca 10 personer verkligen online vid 07.00...
Tittar man nu så är 212 personer online...kl 17.08 på en söndag...visst kan det vara sant, men jag tror inte det utan det är en del aktiva och en del inaktiva. Just söndagar brukar vara ganska sega på t ex forumet där väldigt få skriver inlägg eller medverkar i diskussioner.
Vore verkligen trevligt att få en exakt statistik istället för en "glädjemätare"...
citat:Jag loggar aldrig ut ur forumet även om jag stänger av internet och datorn, så jag noteras som "online" även om jag inte är det.
Är det verkligen så mätningen funkar?
Jag loggar heller aldrig ut och så tror jag de flesta gör och om man då registreras som aktiv hela tiden så borde det vara betydligt jämnare siffror dygnet runt men så är det inte. Tvärtom så skiljer det sig rejält mellan olika tider.
Nåväl detta kan kanske Christian eller Joakim svara på som är mer insatta.
Ciklidhälsningar
Kjell
Eftersom varken Christian eller Joakim svarade så frågade jag Christian.
Vad som räknas är hur många ciklid.se fönster som är öppna. Det har alltså inget alls att göra med om man är inloggad eller inte.
Dock kan det ju var så att en del har ciklid.se öppet hela natten, men då sker en automatisk "time out" efter 30 minuter och man räknas inte längre - förutsatt att man inte reloadar.
Så den enda praktiska möjligheten för att en "icke närvarande" skall räknas under natten är att man har öppet fönstret på datorn med "Aktiva ämnen" och detta sedan är inställt på att "uppdatera" hela tiden. Det lär väl dock vara tämligen marginellt med folk som gör så.
Ciklidhälsningar
Kjell
Jo men nu var det ju inte antalet inloggade som mättes utan antalet som har ett öppet fönster och som gör något aktivt på sidan inom en 30-minuters intervall.
Jag är också alltid inloggad men är alltså ändå inte "aktiv" om jag inte är inne på sidan
Det är klart att du vet...du får väl inte bara skylla på andra när du börjar tveka...
Bli inte grumsen nu när jag rets lite.
Det är bara det att noteringarna för hur många som är aktiva ser lite lustig ut på vissa tider om dygnet...kanske går räknaren och lägger sig efter tolvslaget...vad tror du?
Kommentar