vad sysslar folk med...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ante
    Användare
    • November 2002
    • 571

    vad sysslar folk med...

    jag loggar in strax före 7 på Söndagmorgon och det är redan 90st. här...
    imponerande!
  • malawi_voodoo
    Användare
    • July 2002
    • 790

    #2
    yeah ciklider äger
    /Glenn Wouda

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

    Kommentar

    • Marcus1979
      Användare
      • January 2003
      • 404

      #3
      Måste erkänna att jag sov på söta örat vid den tiden men var trotts detta inloggad...

      960L Malawi

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Jag loggar aldrig ut ur forumet även om jag stänger av internet och datorn, så jag noteras som "online" även om jag inte är det.

        Jag tror att realistiskt så är högst ca 10 personer verkligen online vid 07.00...

        Tittar man nu så är 212 personer online...kl 17.08 på en söndag...visst kan det vara sant, men jag tror inte det utan det är en del aktiva och en del inaktiva. Just söndagar brukar vara ganska sega på t ex forumet där väldigt få skriver inlägg eller medverkar i diskussioner.
        Vore verkligen trevligt att få en exakt statistik istället för en "glädjemätare"...

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

          #5
          citat:Jag loggar aldrig ut ur forumet även om jag stänger av internet och datorn, så jag noteras som "online" även om jag inte är det.
          Är det verkligen så mätningen funkar?
          Jag loggar heller aldrig ut och så tror jag de flesta gör och om man då registreras som aktiv hela tiden så borde det vara betydligt jämnare siffror dygnet runt men så är det inte. Tvärtom så skiljer det sig rejält mellan olika tider.
          Nåväl detta kan kanske Christian eller Joakim svara på som är mer insatta.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

            #6
            Eftersom varken Christian eller Joakim svarade så frågade jag Christian.
            Vad som räknas är hur många ciklid.se fönster som är öppna. Det har alltså inget alls att göra med om man är inloggad eller inte.
            Dock kan det ju var så att en del har ciklid.se öppet hela natten, men då sker en automatisk "time out" efter 30 minuter och man räknas inte längre - förutsatt att man inte reloadar.
            Så den enda praktiska möjligheten för att en "icke närvarande" skall räknas under natten är att man har öppet fönstret på datorn med "Aktiva ämnen" och detta sedan är inställt på att "uppdatera" hela tiden. Det lär väl dock vara tämligen marginellt med folk som gör så.
            Ciklidhälsningar
            Kjell

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

              #7
              Det jag hört är att det är en rejäl fördröjning på mätningen vilket gör att den inte är aktuell. Så sades det förut då jag frågade...

              Så när jag loggar ned från nätet så stannar jag kvar som inloggad en bra stund efter ändå...
              Kommer dock inte ihåg vem jag pratade med om detta.

              Kommentar

              • imported_n/a
                Användare
                • July 2004
                • 428

                #8
                Jag är alltid innloggad, spelar ingenroll om jag stänger datorn! kanske beror på att datorn går via en Rauter?
                //Lasse

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

                  #9
                  Jo men nu var det ju inte antalet inloggade som mättes utan antalet som har ett öppet fönster och som gör något aktivt på sidan inom en 30-minuters intervall.
                  Jag är också alltid inloggad men är alltså ändå inte "aktiv" om jag inte är inne på sidan

                  Kommentar

                  • imported_n/a
                    Användare
                    • July 2004
                    • 428

                    #10
                    Ok! Sorry! Misförstod frågan
                    MVH.Lasse

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      #11
                      Ok Kjell...jag får väl lita på att du vet (det blir inte lätt, men du bör ju ha rätt någon gång du också).

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

                        #12
                        citat:Ok Kjell...jag får väl lita på att du vet
                        Ha - jag vet definitivt INTE däremot frågade jag en som påstod sig veta

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

                          #13
                          Det är klart att du vet...du får väl inte bara skylla på andra när du börjar tveka...
                          Bli inte grumsen nu när jag rets lite.

                          Det är bara det att noteringarna för hur många som är aktiva ser lite lustig ut på vissa tider om dygnet...kanske går räknaren och lägger sig efter tolvslaget...vad tror du?

                          Kommentar

                          Arbetssätt...