Grillar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • July 2004
    • 428

    #16
    Håller med föregående talare, träkol ska det vara hälst av utbrunnen björk!
    blir en fin kol bädd.
    /Lasse

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • March 2003
      • 3740

      #17
      Weber e kanon! Jag grillade två hela kalkoner (efter varandra förstås) en nyårsafton (1999) när det var 13 grader kallt... det funka kanon!
      Har två modeller tom, den lilla å den stora... jag är grilltokig
      Anders L

      Kommentar

      • janne dansk
        Användare
        • April 2004
        • 140

        #18
        man kan ju grilla fisk så varfor inte
        200l 1000l på g
        <b>
        Min Zoon</b>

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

          #19
          Grillat är gott...både kött och fisk. Jag föredrar dock att grilla kyckling eller annat kött före fisk.

          Jag tycker precis som en del här att det är sunt att man kan diskutera om annat än det som direkt kan relateras till akvaristik.

          citatet är väl härligt att se att akvarister har ett liv utanför akvarieburkarna också. En liten offtopic-fråga då och då gör forumet mer levande och mindre nördigt.
          Varje dag har jag ett annat liv utanför akvarieburkarna (jobb, familj, vänner)...jag spenderar dock med stor glädje övrig fri tid på akvarieburkarna och nätet.
          Forumet nördigt?...hm...instämmer...inte.[)]

          Angående utgångsfrågan:



          Kommentar

          • Christer T

            #20
            Karon,
            Nu vet jag ju inget om dina grillkunskaper men du behöver inget höj och sänkbart galler om du använder locket och spjällen på rätt sätt. Tyvärr är det allt för många som mest använder locket som skydd när grillen inte används.

            Kommentar

            • Karon
              Användare
              • April 2002
              • 880

              #21
              Tyvärr är jag nog en av dem

              Kommentar

              • ZakatH
                Användare
                • April 2004
                • 313

                #22
                Vilken typ av grill man har spelar ingen större roll, bara man ser till att ha en bra värme. Nu i sommartid kan jag rekommendera att gå upp tidigt(3-4) på morgonen och åka ut med en båt för att dra makrill.
                När kvällen närmar sig åker man sedan ut till någon ö med båten, medtager en massa kall öl och annat gott och grillar makrillen.
                En massa dill erfordras förstås

                Kommentar

                • Karon
                  Användare
                  • April 2002
                  • 880

                  #23
                  Vore inte dumt, men en annan får väl satsa på aborre (långt till kusten)

                  Kommentar

                  • Lars Andersson
                    NCS Medlem
                    • October 2002
                    • 601

                    #24
                    Visade inte Carl Westholm bilder på grill och nygrillande Cyprichromis leptosoma jumbo vid senaste stämman? Minns jag rätt så var grillgallret av grovt slag och fyrkantigt. Grill i egentlig mening var det inte heller utan några större stenar fick tjäna som stöd till grillgallret.

                    Eftersom jag själv åt av dessa Cyprichromis kan jag försäkra att de smakade utmärkt och att bilden inte var arrangerad utan att de var avsedda att ätas av fångstbåtens besättning.

                    För mig så känns steget från kolgrill till gasol- eller elgrill som ett steg i fel riktning. Jag har en elgrill som samlar damm. Webern gör nytta till såväl kött som fisk.
                    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                    Kommentar

                    Arbetssätt...