Grillar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Karon
    Användare
    • April 2002
    • 880

    Grillar?

    Är det någon som har erfarenheter av olika typer av grillar?
    Har en Weber klotgrill men funderar på att byta, är dock inte säker på om vi skall välja kol, gasol eller el.
    Finns det några fördelar med gasol framför el?
    Finns det något märke att rekomendera eller avråda från?
  • Christer T

    #2
    Med en Weber klotgrill så har du ju det bästa! Jag tycker varken gasol eller el ger lika bra resultat. Fördelen med gasol framför el är att du lättare och mer direkt styr temperaturen.

    Kommentar

    • JohanO
      Användare
      • August 2003
      • 32

      #3
      Är det bara jag som anser att detta inte hör hemma på ett ciklid-forum, trots att det är postat under "övrigt"?. Finns utmärkta forum för allting, och säkert även grillning någonstans!?
      Besök gärna vår fisksida!

      Kommentar

      • Christer T

        #4
        citat:Är det bara jag som anser att detta inte hör hemma på ett ciklid-forum, trots att det är postat under "övrigt"?.
        Är det inte kul att någon gång kunna prata annat än fiskar? Den som inte vill behöver ju inte läsa inlägg under övrigt med rubriken "Grillar".

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • August 2002
          • 3029

          #5
          övrigt är till för övrigt . måste väl inte handla om fisk.

          Kommentar

          • JohanO
            Användare
            • August 2003
            • 32

            #6
            Det är sant, men jag fann det på första sidan högst upp i aktiva ämnen. I ett extremt scenario där antalet liknande ämnen mångdubblas så skulle "aktiva ämnen" helt kunna utgöras av off-topic-grejer, inte helt sannolikt men ändå. Jag vet inte hur besämmelserna är, men jag skulle helst se att ciklid.se åtminstone håller sig till akvarie-relaterade topics, det finns som sagt hur mycket andra forum som helst om man är sugen på att diskutera ex. matlagning!
            Besök gärna vår fisksida!

            Kommentar

            • Christer T

              #7
              citat ett extremt scenario där antalet liknande ämnen mångdubblas så skulle "aktiva ämnen" helt kunna utgöras av off-topic-grejer,
              Som du själv skriver, i ett extremt scenario. Så länge vi inte är i närheten av det så behöver vi väl inte bekymmra oss? Om det skulle gå åt det hållet så kanske andra regler behövs. Ok att vi primärt är akvarister men sekundärt är vi ju också vanliga människor.

              Vet du förresten var det finns ett bra forum om grillar? Har aldrig hittat något själv.

              Kommentar

              • Karon
                Användare
                • April 2002
                • 880

                #8
                Nej, det är inte en "fiskrelaterad" fråga, men placerad under "övrigt" under "övrigt" tänkte jag att någon eller några trevliga människor kunde komma med några reflektioner, och det fanns det ju

                Att man sedan kanske irriterar någon "vän av ordning", det bjuder jag på

                Christer C, jodå, visst funkar den (Weber), men jag tycker det svårt att reglera effekten när man har locket av. En nackdel som jag ser det är också att gallret ligger under kanten på skålen.
                Dessutom skull jag vilja kunna höja gallret så det låg längre upp från kolen.

                JohanO, om jag skulle grilla akvariefisk, blir det mer akarierelaterat då


                Kommentar

                • JohanO
                  Användare
                  • August 2003
                  • 32

                  #9
                  Crister C:


                  ..tog ca 3 sekunder på Google ;o)

                  Besök gärna vår fisksida!

                  Kommentar

                  • Hasse_H
                    Användare
                    • April 2002
                    • 1081

                    #10
                    Det är väl härligt att se att akvarister har ett liv utanför akvarieburkarna också. En liten offtopic-fråga då och då gör forumet mer levande och mindre nördigt.

                    /Hasse

                    Kommentar

                    • Christer T

                      #11
                      JohanO,
                      Tyvärr lite långt från våra svenska förhållanden och matlagnings kultur. Men tack ändå.

                      Kommentar

                      • Mats
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 804

                        #12
                        Hej.
                        Måste säga att jag föredrar dom gamla hemtrevliga kolgrillar,rök och damm,tycker det ger mer smak.Sedan en annan sak,tänk att sitta framför akvariet och gnaga på ett revben med en öl.Det är goa grejor det.
                        MVH Mats
                        http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

                        Kommentar

                        • Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

                          #13
                          citat:Ursprungligen skickat av JohanO

                          Är det bara jag som anser att detta inte hör hemma på ett ciklid-forum, trots att det är postat under "övrigt"?.
                          Beroende på vad "Karon" tänker grilla så kan det ju faktiskt höra hemma på ett ciklidforum.
                          Jag kom att tänka på ett foto av Kjell Fohrman i ett gamalt Ciklidblad där man grillar "rödzebra". Artikeln finns att läsa här;

                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • Daniel Odell
                            Användare
                            • January 2003
                            • 2437

                            #14
                            elgrill är iallafall värdokasst.
                            fish r friend

                            Kommentar

                            • Tony
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4594

                              #15
                              En Weber med kol är vad som gäller. Inget annat tjafs kommer i närheten om man nu inte skall grilla hel gris över öppen eld =).

                              Tony Englund

                              Kommentar

                              Arbetssätt...