Ancistrus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MariaN
    Användare
    • January 2004
    • 14

Ancistrus

Har ett par en hane på ca 8cm och en hona på ca 6cm. Det jag undrar över är att min hane ibland sitter fastsugen på undersidan av en rot, och ibland så ser det ut som han somnar och tappar greppet för han ligger på rygg i gruset som om han dött, han gör så ibland och sedan är han ute och simmar igen som vanligt, han verkar må bra...men undrar ändå om det är som det ska att ligga på rygg och vila, någon som vet, eller varför han gör såhär???
    / Maria
  • fredrikr
    Användare
    • October 2002
    • 985

Jag har sett det flera gånger med min Chaetostoma thomsoni, men inte med mina andra malar. Det är kanske någon defekt hos vissa malar?
    Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
    http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

Kommentar

• Cyntolopia afra
      Användare
      • July 2004
      • 29

Exakt samma sak gör min 8-10 cm långa Ancistrus men jag vet inte häller vad det beror på

Mvh
      Cyntolopia afra
      Malawiciklider

Kommentar

• anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

Min L014 gör så också ibland, släpper suget om roten å ligger på rygg i sanden... ser rätt knäppt ut
        Anders L

Kommentar

• Mathias-D
          Styrelsemedlem
          • January 2003
          • 513

Dom vill bli kliade på magen

Kommentar

• Cyntolopia afra
            Användare
            • July 2004
            • 29

Jag ska genast testa Mathias Dalströms metod
            Malawiciklider

Kommentar

• imported_n/a
              Användare
              • December 2003
              • 54

Han kanske har drabbats av en sömnparalys.

Från susning.nu:
              "Sömnparalys är ett tillfälligt medvetet tillstånd som är kopplat till sömnen. En sömnparalys upplevs som att man är vaken men inte kan röra sig. Dels en känsla av att kvävas, och dels olika hallucinationer är också nära förknippat med fenomenet, som kan upplevas som obehagligt eller direkt skrämmande. Paralysen varar i typiska fall några sekunder till en halv minut och är troligtvis helt ofarlig. "

och

"Många menar att man kan minska risken för sömnparalys genom att undvika att sova på ryggen och att ha goda och regelbundna sovvanor. "

Säg åt din ancistrus att inte sova på rygg

Kommentar

Arbetssätt...