Hur ofta ska denna mal matas?Har haft otur med dessa flera stycken fullvuxna har dött några veckor efter inköp Har en hanne som verkar vara långlivad, kan jag gett dem för lite foder? har matat ca 3 ggr/vecka spirulina tabletter.
Ancistrus
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag matar med ärtor varje dag. I bland när jag får mycket alger så slutar jag mata dom i en vecka.
MVH
Magnus -
Hej
Jag matar mina ungefär en gång varje väcka resten av tiden så äter de alger, och ände så är alla ett bra antal år
Mvh
Cyntolopia afraMalawicikliderKommentar
-
-
Har man dom tillsammans med tex Malawis som man ger räkmix till,räcker det.Blir alltid lite kvar på botten till malarna.De bör också ha tillgång till grönalger.
Varning för såna där algtabletter som ska vara speciellt framtagna till vego-malar!Mina Mbunas fick förstoppning och sedan soten!
En annan histora gäller en Baryancistrus "orange seam" (L?)som jag stoppade i ett relativt nystartat tropheus-kar.Inredningen hade börjat få såna där otrevliga/fula brunalger och tänkte att det blir ju mumma för malfan. Men icke! Han ratade dom helt och hållet!
En vuxen "vanlig" ancistrus gjorde sen jobbet på 2 dygn!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Jag brukar slänga i algae wafers efter jag släckt ner i karet och bara har nån svag lampa tänd en bra bit från karetKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Tricella
Hur matar ni Ancistrus utan att annan fisk tar maten före?
Inte så svårt. Mer jobb däremot.
SALARKommentar
-
Kommentar
-
Jag brukar slänga i en 10cm lång gurkbit som jag klyver på mitten och trär en tesked igenom (så att den sjunker). Gurkan kan ligga i ett dygn utan att bli dålig och malarna älskar den. Maltabletter efter att ljuset släckts funkar också bra.http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=99418Kommentar
-
Rå potatis är bra mat till malarna också. Brukar lägga i några tunna skivor beroende hur många malar man har.
De andra fiskarna låter bli det också. Funkar bra för mig när det finns dåligt med mat till malarna.Kommentar
Kommentar