lite bilder från kolmården

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    lite bilder från kolmården



    finns lite av varje. fiskarn var svåra att fota , hade välvda rutor samt skitiga o massa "roliga" barn som skulle köra trumsolos på rutorna. men håll tillgodo, de är i 640* upplösning. skulle det vara så att någon ska göra en art om kolmården eller trop o behöver en bild så är det bara att höra av sig.
  • Mike_Noren
    Användare
    • February 2003
    • 2695

    #2
    Fina bilder.

    Skulle f.ö. tippa att "spottedfish" är Tilapia mariae, och "Somethingbig" en Pseudoplatystoma fasciatum (eller P. tigrinum)?

    Kommentar

    • FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

      #3
      Coola bilder, bilderna på hajarna gillar jag skarpt.
      Hur stor är skovelnosmalen? Ser riktigt stor ut av mönstret att döma.
      Den där stora Jack Dempseyn ser ju ut att kunna gå av på mitten vilken sekund som helst. Gammal och trött, måste vara väldigt stor.
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

        #4
        Mycket svårt att bedöma storlek på fiskarna i Tropicarium, dvs dom som var i karen med konvexa frontglas... de blev ju större ju längre de var i från glaset!
        Ja, skovelnos malen blev jag tänd på! Redtailen var ju skaplig den med (tyvärr konvex ruta där)!
        Annars var det stora hajkaret väldigt imponerande.
        Anders L

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • August 2002
          • 3029

          #5
          tropicariet var kul, men det var ändå lite känsla av att " vi stoppar i så mycket vi kan i varje kar", förutom bland frotoserna där var det lite mer utrymme. jag blev klart mest impad av citrunellum el hur det stavs stora fina fiskar. jack verkar mest trött o hade form som en galge, hajarna tycker jag mest synd om de simmade runt runt runt runt runt... de som låg på botten var nog nästan mellan 1,5-2m skule jag gissa. de hade riktigt stora c.borley som gick bland malawina de var roligt att se såna stora.

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • December 2003
            • 54

            #6
            jävligt snygga bilder alltså..!
            Vad har du för kamera? Behöver kanske en tigerbild, men tänker nog åka till nån djurpark själv, men jag har en sån sopprot till kamera...

            Kommentar

            • Johan
              Användare
              • August 2002
              • 3029

              #7
              det är en gammal olympus kamera c-2100 tror jag den heter,. kul att du gillar dem

              Kommentar

              • jannemannen
                Användare
                • July 2004
                • 306

                #8
                Mycket fina bilder ! På "Chimp1" är det ju bara ett metspö som saknas !

                Mvh/Janne
                Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

                Kommentar

                Arbetssätt...