powerhead: 901 jämfört med 802

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Finns 901 på den europeiska marknaden? Eller är den så ny att den inte kommit ut i handeln ännu?

Priset på 901 är $129.00 och omräknat i SEK blir det med dagens valuta: 674kr (Australiska dollar)

Kommentar

• spec_mats

låter som ett bra pris tycker jag-ska kolla lite på nätet on den finns i europa

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Det kostar nog en del att beställa ifrån Australien.

Troligen så gör du bäst i att försöka hitta den i Europa...

Har du funderat på andra powerheads eller är Aquaclear det du föredrar (pga prisnivån)?

Kommentar

• Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • September 2002
          • 1913

Ett liknade (ser ungefär lika ut iaf) Är sacem winds 4000 som också pumpar 3700L/H & har ungefär samma ljudnivå som 802an (d.v.s inte så jätte tyst)

Man bör dock tänka på det Bs sa:

"Menar Du "korgen" så tar man bort denna när man kopplar på ex.v. filtermatta,den tjänar som insugningsskydd om man kör pumpen enbart för cirkulation."

På Sacem Winds går inte detta att ta bort som det gör(?) på Aquaclear 901..Sacem Winds går på ungefär 350KR

Kommentar

• spec_mats

det är viktigt att det är ett bra tryck och mindre viktigt gällande ljud o vibbrationer eftersom jag ska ha den till ett "sjukhus-akv" som ska placeras i nåt skrymsle-men däremot får den gärna vara billig

Kommentar

• imported_n/a
              Användare
              • October 2002
              • 405

citat:Ursprungligen skickat av Tricella

Finns 901 på den europeiska marknaden? Eller är den så ny att den inte kommit ut i handeln ännu?

Priset på 901 är $129.00 och omräknat i SEK blir det med dagens valuta: 674kr (Australiska dollar)
              Imazo har den.

Kommentar

• salo
                Användare
                • April 2002
                • 314

Tack för alla svar! Som jag trodde med adaptern. Får väl åka och kolla på den i verkligheten också :-) Låter lovande angående ljudvolymen.

Kostar 595:- på Herkules (i göteborg) har jag för mig (såg lådan när jag var där för ett par dagar sedan men kom inte att tänka på att titta på den vid det tillfället).

Utblåset från bakgrunden är riktat svagt uppåt, kanske risk för för stora svallvågor.

802an skapar en del vibrationer tyvärr men efter ett tag så "sätter den sig" och det blir mycket mindre.

540 (180x60x50) under uppbyggnad
                30L Nano under planering
                Drömmer om ett Nanorev

Kommentar

Arbetssätt...