Efter att i många år haft akvarium, har jag nu fått upp ögonen ordentligt för ciklider. Tanken slog mig, ytterligare ett akvarium får jag nog plats med... Sagt och gjort, det lånades böcker från biblioteket och många timmar spenderades framför datorn. Trots detta står jag fortfarande lite handfallen. Böckerna säger alla lite olika och hur skall man egentligen tolka " fredlig men aggresiv vid lek"? Innebär detta att jag inte kan ha den med andra fiskar under leken eller bara att akvariumet skall vara tillräckligt stort och isåfall hur stort? Det lär väl bero på vilka andra fiskar man har eller....
Det jag söker är alltså några förslag till lämpliga fiskkombinationer för tex ett 200l akvarium ( eller det man lämpligen har). Ett förslag jag har är att ni lägger förslag på kombinationer på hemsidan. För jag antar att dessa frågor är evigt återkommande och kanske lite mindre spännande för er "ciklidrävar". Förvisso har ju alla säkerligen lite olika erfarenhet från olika kombinationer men någon "säker" kombination finns väl.
Om det nu skulle finnas en sådan artikel här på hemsidan som jag har missat, blir jag lite röd i ansiktet och ber om ursäkt. Den har jag inte hittat...
Tack på förhand!
/Carin
Det jag söker är alltså några förslag till lämpliga fiskkombinationer för tex ett 200l akvarium ( eller det man lämpligen har). Ett förslag jag har är att ni lägger förslag på kombinationer på hemsidan. För jag antar att dessa frågor är evigt återkommande och kanske lite mindre spännande för er "ciklidrävar". Förvisso har ju alla säkerligen lite olika erfarenhet från olika kombinationer men någon "säker" kombination finns väl.
Om det nu skulle finnas en sådan artikel här på hemsidan som jag har missat, blir jag lite röd i ansiktet och ber om ursäkt. Den har jag inte hittat...
Tack på förhand!
/Carin
Kommentar