Liten galen tanke bara

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • e-bear
    Användare
    • May 2004
    • 58

Liten galen tanke bara

Hej!
    Funderat kring dammar,-inget aktuellt just nu men lekt lite med tanken.. Skulle inte fullvuxna pirayor gå bra att hålla i damm under sommartiden?...kanske med nån ev värme..
    Klart det finns ju snyggare dammfisk..men som sagt lekte med tanken och blev lite nyfiken...det hade nog varit ganska så unikt?

Mvh en trött o ngt förvirrad nattarbetare
  • Arvid
    Användare
    • May 2002
    • 60

Trevlig tanke. Akta grannens katt dock.

// Den andre nattarbetaren
    PS. Sov gott .dS
    Med vänliga hälsningar Arvid Nyström

350 liters växtkar.

Kommentar

• Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

Jag har funderat på ifall jag skulle ha en damm skulle jag försöka ha någon fomr av Gymnogeophagus i den, de skall klara lite svalare temperaturer ända ner till 15 grader, sen är det bara att börja håva in dem innan vintern...
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• e-bear
        Användare
        • May 2004
        • 58

Ja Gymnogeophagus var ju också en annorlunda dammfisk..tyckte dock dom påminner en del om våran egna insjöfisk en hel del..fast det kanske var bilderna som jag tittade på!! (o jag ska nog inte snacka, som funderade kring pirayor)

Mvh

Kommentar

• Ola
          Användare
          • August 2002
          • 1232

Natalciklid kan man ha i dammar. De förökar sig som bara den, äter allt

Ser inte någon anledning varför man INTe skulle kunna ha någon tropiskfisk i dammen på sommaren när tempen är runt 20 grader...
          Man får ju självklart se till att ha rejäla filter ect...

Mvh Ola
          ola lindeberg

Kommentar

• anli
            Användare
            • March 2003
            • 3740

Jag hade Geophagus Austaliensis i dammen förra sommaren, och det gick utmärkt. Fast jag trodde förstås det var Gymnogeophagus Australis (en mer tempererad sort) när jag släppte i dom
            Anders L

Kommentar

• Ola
              Användare
              • August 2002
              • 1232

anli, De borde växt bättre i dammen än i karet. Märkte du någon skillnad?

Hur hätigt som helt om man hade en damm på 20-25 m2 med ciklider i!

ola lindeberg

Kommentar

Arbetssätt...