Jag kör med två PowerGlo-rör och ett MarineGlo, MarineGlo-röret sitter längst bak det är det som ger det friska blåa skenet.
Vad kan detta vara för ciklid??
Kollaps
X
-
-
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Han ser faktiskt ut som blandning mellan Trimac och Midas
Huvudet midas å kroppen en mixAnders LKommentar
-
Jo och det börjar också titta fram lite "röd-rosa" färgsegment uppe vid markeringarna, bara små prickar än så länge men jag tror utseendet kommer utvecklas ännu mer och ännu snabbare nu då han är könsmogen.
Tydligen så är det en Flowerhorn, detta enligt grabbsen på flowerhorn-forumet jag postade bilder på, så hädanefter så tar jag mig friheten att kalla den en Flowerhorn. Vilken odlingsvariant/breed/strain det rör sig om verkar däremot vara svårare att komma fram till, jag har hört allt från Kamfah x ZZ, ZZ x Red shock, new strain of cencu, LH m.m... Så den biten orkar jag inte ta tag i just nu. Går det att identifiera den så blir det säkert lättare ju större den blir, men går det inte så är det inte hela världen, i vilket fall som helst så är det en grymt ball firre.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
Veldig offtopic..men kunne ikke dy meg...
FI: har du enda bifasciatusene dine? kan du legge inn bilder av de?Kommentar
-
Moga: Jag vet inte om jag förstod dig rätt men om du frågar om jag har bifasciatusarna kvar så är svaret tyvärr nej, jag sålde dem i mars eller nåt sånt, de blev lite för aggressiva för min lilla 375a och hade väl inte heller det beteende jag var ute efter. Men fina var de.
Här är en direktlänk till mitt bildgalleri där du hittar en massa bilder på dem.
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
En uppdatering med några bilder. Ränderna har blivit svartare och färgerna lite svagare, jag funderar på om det är lekdräkten, han har ju parat ihop med zonatahanen av någon anledning.
Och den sista bilden på den andra hybriden som nu tyvärr är död. Det blev lite problem i 222an och jag tvingades flytta fisken till 375an där den tyvärr hann bli dödad bara över natten. Trist slut, hade varit kul att se vad det blev av den då den såg lite annorlunda ut.
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
Hehe jo den randiga liknar verkligen INGENTING, skummaste cikliden jag någonsin sett.
Då det gäller beteendet så finns det egentligen bara en sak att säga om han.
Han är hungrig. ;D
Vilket för övrigt har gjort att han lite löst går under smeknamnet Glufs-Glufs.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
han verkar rätt hög ,typ som synpillor i formen ..sen kanske inte just synspilla men formen är typ så högKommentar
-
Jo jag håller med, huvudet är spetsigare men kroppsformen och munnen påminner rätt mycket om det man ser på Viejorna. Han har ju även "parat ihop" med en Vieja zonata så gissningen att det är lite Vieja i han är nog inte dum. Helt olika arter borde väl inte para ihop, eller?
Nåja, exakt vilka arter den här märkliga firren består av får vi nog aldrig reda på, jag börjar misstänka att det är en enda soppa, typ synspila, urophthalmus, trimaculatum och kanske nåt mer. Att det skulle vara en flowerhorn tror jag inte längre, jag har tittat på bilder och samtliga flowerhorns har ett kraftigt underbett och dessutom en pannpuckel redan vid en ganska blygsam storlek, den här är nu över 15cm och har varken underbett eller pannpuckel. Det är nog bara en mycket märklig korsning.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
FI: http://fredrik.isaksson.homeip.net/d...r:hybrid53.jpg
På denna bilden skulle man kunna ta den för en Urophtalmus. Jag har inte följt tråden från början så jag vet inte vad ni kommit fram till. Men jämför med bilderna på urophtalmusen i Aqualog Southamerican cichlids III. Det finns vissa likheter.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
Kommentar